Pregled bibliografske jedinice broj: 1277440
Razlikovanje pojmova figure, motiva i fraze u glazbenoj nastavi
Razlikovanje pojmova figure, motiva i fraze u glazbenoj nastavi // Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Balić, Vito ; Radica, Davorka (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 303-327 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1277440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlikovanje pojmova figure, motiva i fraze u
glazbenoj nastavi
(Distinguishing the Concepts of Figure, Motif and
Phrase in Music Education)
Autori
Balić, Vito
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4
/ Balić, Vito ; Radica, Davorka - Split : Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016, 303-327
ISBN
978-953-6617-37-1
Skup
Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.05.2015. - 17.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
elementi glazbenih formi ; figura ; motiv ; fraza ; metar
(elements of musical forms ; figure ; motive ; phrase ; meter)
Sažetak
Nazivi elemenata glazbenih formi nezaobilazni su dio svakog sata glazbene nastave u općem i stručnom glazbenom obrazovanju. Pošto je svaki od tih naziva tijekom povijesti obuhvatio brojne različite sadržaje i značenja, javlja se potreba za njihovim razlikovanjem u nastavi. Time bi se doprinijelo boljem razumijevanju glazbe i čvršćem povezivanju nastavnih sadržaja svih glazbenih predmeta. Pri tomu treba voditi računa da se forma u umjetnosti shvaća na dva načina, estetički i kompozicijsko-tehnički, koji uvijek uključuju jedan drugog, te da je analitički postupak, također, uvijek povezan uz estetički pristup. U radu se nastoje razlikovati i definirati pojmovi figure, motiva i fraze ovisno o kompozicijsko- tehničkim postupcima povijesnih razdoblja u kojima su pojedini elementi bili najzastupljeniji. Sadržaji ovih pojmova određuju se kroz osnovne glazbene sastavnice, pa se time omogućava razumijevanje i interpretiranje drugačijih značenja. Nastoji se ukazati na bitnu razliku između ovih elemenata u odnosu prema metarskoj organizaciji, promatrano kroz različite metarske razine potpodjele dobe, dobe, takta i grupa taktova. Figura se odnosi samo na dva sloja metarske organizacije, na potpodjele dobe koje su usmjerene prema naglasku ili trajanju jedne dobe. Figure se mogu raznoliko grupirati, neovisno o naglašenosti doba u taktu. Motiv može imati dva i više metarskih slojeva, ali samo jedan glavni metarski naglasak na razini takta. Fraza sadrži najmanje dvostruko izlaganje taktne metarske sheme koje je nužno za uspostavljanje osjećaja metra. Tako definirani pojmovi primjenjuju se na podjednake situacije u drugim povijesnim razdobljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost