Pregled bibliografske jedinice broj: 1277409
Analiza povezanosti generacijskih razlika i osobnih vrijednosti potrošača: case study
Analiza povezanosti generacijskih razlika i osobnih vrijednosti potrošača: case study // Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije, 12 (2022), 2; 379-392 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1277409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza povezanosti generacijskih razlika i osobnih
vrijednosti potrošača: case study
(ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP OF GENERATIONAL
DIFFERENCES AND PERSONAL VALUES OF
CONSUMERS: CASE STUDY)
Autori
Tonković Pražić, Ivana ; Devčić, Kristina
Izvornik
Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije (2232-8823) 12
(2022), 2;
379-392
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osobne vrijednosti, kupci automobila, faktorska analiza, ANOVA.
(personal values, car buyers, factor analysis, ANOVA.)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja osobnih vrijednosti pokazala su postojanje razlika između muškaraca i žena u važnosti koje pridaju osobnim vrijednostima, no pronađene su i razlike između generacija i dobnih skupina. Međutim, niti jedno od ovih istraživanja nije utvrdilo postojanje generacijskih razlika u osobnim vrijednostima kupaca automobila te ovo postaje cilj ovoga istraživanja. Kako bi se navedeni cilj istraživanja postigao, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 676 kupaca iz Republike Hrvatske uz pomoć validiranog mjernog instrumenta PVQ kojega je razvio Schwartz. Prikupljeni podaci analizirani su pomoću faktorske analize te ANOVA-e i Tukeyjevog HSD testa. Faktorska analiza omogućila je izdvajanje tipova osobnih vrijednosti kupaca automobila, dok je ANOVA provedena s ciljem pronalaženja razlika između generacijskih skupina temeljem važnosti koju pridaju pojedinim tipovima osobnih vrijednosti. Rezultati su pokazali kako hrvatski kupci automobila uglavnom iskazuju istu strukturu osobnih vrijednosti, tj. pomoću faktorske analize uspješno se izdvojilo devet tipova osobnih vrijednosti. Nakon provedene ANOVA-e utvrđeno je postojanje statistički značajnih generacijskih razlika između kupaca automobila u sedam tipova osobnih vrijednosti. U zaključku rada se iznose i implikacije istraživanja, kao i preporuke za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)