Pregled bibliografske jedinice broj: 1277152
Bolonjska reforma sveučilišta i pitanje sreće u visokom obrazovanju
Bolonjska reforma sveučilišta i pitanje sreće u visokom obrazovanju // Bogoslovska smotra, 92 (2022), 4; 671-695 doi:10.53745/bs.92.4.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1277152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjska reforma sveučilišta i pitanje sreće u
visokom obrazovanju
(The Bologna Reform of University and the Issue of
Happiness in Higher Education)
Autori
Sertić, Marija
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 92
(2022), 4;
671-695
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Bolonjska deklaracija, Bolonjska reforma, Bolonjski proces, sreća, sreća i dobrobit studenata, visoko obrazovanje
(Bologna Declaration, Bologna Reform, Bologna Process, happiness, happiness and well-being of students, higher education)
Sažetak
Rad obrađuje neke od pozitivnih i negativnih aspekata Bolonjskog procesa pri čemu je istraživački akcenat stavljen na koncept sreće kod studenata. Kvantitativnom analizom sadržaja deset dokumenata koje su rezultat ministarskih konferencija za visoko obrazovanje u razdoblju od 2001. do 2020. godine ustvrdili smo kako Bolonjska reforma ne posvećuje izričit i direktan interes za koncept sreće i dobrobiti studenata. Štoviše, pojmovi sreća, sreća studen(a)ta i dobrobit studen(a)ta ne spominju se ni u jednom od tih dokumenata. Potrebito je da visokoobrazovne institucije omoguće studentima stjecanje profesionalnih i stručnih kompetencija i prikladno osposobljavanje za tržište rada, ali i da im se osiguraju prilike za osoban razvoj i za istraživanje i evaluiranje determinanti sretnog, smislenog i dobrog života. U tu svrhu rad elaborira neke od stavaka ključnih za ljudsku sreću, a koje su nedovoljno zastupljene u europskoj reformi visokog obrazovanja na štetu osobnog razvoja studenata. Rad je podijeljen u četiri djela. Prvi dio razlaže Bolonjsku deklaraciju i neke od ciljeva Bolonjskog procesa. Drugi dio analizira pozitivne i negativne aspekte Bolonjskog procesa. Treći dio provodi kvantitativnu analizu sadržaja deset dokumenata koji su rezultat ministarskih konferencija i istražuje koncept sreće i dobrobiti, dok četvrti dio na temelju etičke teorije objektivne istine razvija određena rješenja kako bi se sreći i dobrobiti studenata unutar visokog obrazovanja posvetila adekvatnija pozornost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)