Pregled bibliografske jedinice broj: 1277101
Uloga emocija na strateškoj razini odlučivanja
Uloga emocija na strateškoj razini odlučivanja // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 11 (2023), 1; 151-172 doi:10.31784/zvr.11.1.9 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1277101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga emocija na strateškoj razini odlučivanja
(The role of emotions at the strategic level of decision-making)
Autori
Gonan Božac, Marli ; Kostelić, Katarina
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 11
(2023), 1;
151-172
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
emocije ; strateško odlučivanje ; strateško rješavanje problema ; strateško planiranje ; proces strateškog menadžmenta
(emotions ; strategic decision-making ; strategic problem-solving ; strategic planning ; strategic management process)
Sažetak
U radu se polazi od poznavanja fenomena emocija, te se istražuje njihova uloga u strateškom odlučivanju primjenom sekundarnog istraživanja. Svrha ovog rada je predložiti pretpostavke daljnjih istraživanja na temu uloge emocija na strateškoj razini odlučivanja, budući da su spoznaje o emocijama u strateškom odlučivanju u užem smislu ograničene, parcijalne te proturječne. Za potrebe pisanja ovoga rada primijenjeno je istraživanje za stolom koje je obuhvatilo pretraživanje odabranih bibliografskih baza prema kriteriju ključnih riječi te metodu snježne grude. U radu se razlikuje strateško odlučivanje u užem smislu od strateškog odlučivanja u širem smislu, koje obuhvaća proces strateškog menadžmenta. Kod strateškog odlučivanja, emocije dominantno pozitivnog hedonističkog tona ukazuju na povoljnu situaciju koju nije potrebno mijenjati dok emocije dominantno negativnog hedonističkog tona ukazuju na potrebu za promjenom postojeće situacije i potiču na djelovanje. U tom kontekstu, uočava se da postojanje negativnih emocija nije negativno iz perspektive strateškog menadžmenta, već dovodi do poželjnog pristupa pri strateškom odlučivanju i povoljnih ishoda (izuzev utjecaja ljutnje). Narativni pregled rezultira s četrnaest pretpostavki kao prijedloga daljnjih istraživanja integriranih u konceptualni model uloge emocija u strateškom odlučivanju, u čemu se ogleda originalnost i znanstveni doprinos rada. Sistematizacija teorijskih i empirijskih spoznaja o ulozi emocija u strateškom odlučivanju koja se u radu donosi, prilog je razvoju održivih organizacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--380-06-19-1 - Uloga emocija u strateškom odlučivanju. (Gonan Božac, Marli) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS