Pregled bibliografske jedinice broj: 1277019
Prijedlozi kurikula za predmet Matematika u razrednoj nastavi
Prijedlozi kurikula za predmet Matematika u razrednoj nastavi, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1277019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijedlozi kurikula za predmet Matematika u razrednoj nastavi
(Mathematics Curriculum Proposals in Primary Education)
Autori
Žugo, Klaudia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
16.07
Godina
2019
Stranica
75
Mentor
Slani, Neva
Ključne riječi
okvir nacionalnog kurikula, prijedlog kurikula nastavnog predmeta Matematika, nastavni plan i program
(framework of the national curriculum, curriculum proposal Mathematics, curriculum and syllabus)
Sažetak
Kroz povijest obrazovanje na području Republike Hrvatske doživjelo je brojne promjene. Tijekom različitih povijesnih razdoblja i različitih ustroja i oblika vladavina obrazovanje je uvijek imalo vrlo važnu ulogu. Nekad su obrazovani ljudi bili samo svećenici, ljudi priklonjeni crkvi i osobe visokog društvenog staleža dok je danas obrazovanje dostupno svima. Neovisno o tome, školski sustav uvijek je bio uređen raznim dokumentima. S vremenom ti su dokumenti bivali sve opsežniji i razrađeni prema potrebama određenog doba. Cilj ovog rada bio je dvostruki. Prvi je cilj bio pregled i analiza svih nacionalnih kurikulskih dokumenata, s naglaskom na one dijelove koji se tiču predmeta Matematika u razrednoj nastavi. Objašnjena je uloga i osnovne ideje svakog od tih dokumenata. Posebice je analiziran postojeći prijedlog Nacionalnog okvira kurikuluma nastavnog predmeta Matematika (2017.), te je uspoređen s donedavno važećim dokumentima Nastavnog plana i programa za osnovne škole (2006.) i Nacionalnog okvirnog kurikuluma (2011.). Kroz usporedbu udžbenika uočene su razlike koje nastaju sljedeći nadređene dokumente. Drugi cilj ovog rada jest ispisati nastavni program, prateći smjernice iz prijedloga kurikula nastavnog predmeta Matematika, a u stilu nastavnog plana i programa iz 2006. godine. Naime, kurikuli nastavnih predmeta, pa tako i onaj za Matematiku, ostavljaju nastavnicima i autorima udžbenika veliku slobodu u stvaranju nastavnog programa, odnosno redoslijedu izvođenja nastavnih tema i cjelina, a onda posebice i jedinica. Obrazložit će se zašto smatramo da je za nastavni predmet Matematika pogodna veća količina zadanosti, a manja proizvoljnosti u tom odabiru. U ovdje danom prijedlogu nastavnog programa istaknuti su ishodi te korelacije s drugim predmetima i međupredmetnim temama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti