Pregled bibliografske jedinice broj: 1276906
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Ecce homo”
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Ecce homo”, 2022., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Ecce
homo”
(Conservation-restauration work on the painting
"Ecce homo")
Autori
Krstanović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2022
Stranica
120
Mentor
Ukrainčik, Tamara
Ključne riječi
Ecce homo, slika na platnu, konzervatorskorestauratorski radovi
(Ecce homo, painting on canvas, conservation and restauration works)
Sažetak
U ovom diplomskom radu obuhvaćeni su svi konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Ecce homo“ privatnog vlasnika. Autor slike je nepoznat, a pretpostavlja se da datira iz 18. stoljeća. Povijest slike je nepoznata, pretpostavlja se da je majstor koji je naslikao sliku iz središnje Europe, prema načinu slikanja i kompoziciji. O prijašnjim konzervatorsko- restauratorskim postupcima na slici nema zabilježenih podataka. Izvedena je u tehnici ulja na platnu, te je zalijepljena na drveni nosilac. Prvom procjenom stanja slike, utvrđeno je da je završni sloj dosta potamnio. Slika je podvrgnuta konzervatorsko-restauratorskim postupcima s reverzibilnim materijalima po suvremenoj etici struke, a većina materijala iz prethodnih zahvata je uklonjena. Pretpostavka je da se slika prije nalazila na podokviru te da je bila nešto većih dimenzija, pošto je uz sami rub vidljivo da je odrezana. Isto tako vidljivo je da su na slici prethodno izvedeni konzervatorsko-restauratorski postupci, te da je bila dosta oštećena, jer ima jako puno preslika i nadoknada u slikanom sloju i sloju platna. Uobičajeno je da se ovakva vrsta slike koja je zalijepljena na dasku, skida s iste te se stavlja na novi podokvir. No, prilikom pokušaja skidanja platna s daske, bilo je izgledno da će dolaziti do daljnjih, novih oštećenja izvornih slojeva slike. Iz tog razloga, slika je ostavljena na sekundarnom nosiocu. Na slici je uočljiv natpis „Ecce homo“ kojega mnogi umjetnici koriste kao motiv slike, a najpoznatiji od njih su bili Correggio, Tizian, Tintoretto, A. Dürer, Rubens i Van Dyck te mnogi drugi. Povijesno-umjetnički osvrt temeljit će se na samom prikazu „Ecce homo“ te kako se taj prikaz pojavljivao kroz povijest i kako su ga poznati umjetnici prikazivali. Svi postupci popraćeni su pisanom, fotografskom i grafičkom dokumentacijom, a nakon provedenih analiza krenulo u konzervatorskorestauratorske postupke, prvenstveno s ciljem da se zaštite izvorni slojevi slike, od daljnjeg propadanja. U teoretskom dijelu diplomskog rada navedeni su i opisani materijali koji su korišteni tijekom konzervatorsko-restauratorskih radova na slici „Ecce homo“, nepoznatog autora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb