Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276894

Topos neizrecivog: Prilog temeljnim pretpostavkama odnosa slike i jezika


Bučan, Jagor
Topos neizrecivog: Prilog temeljnim pretpostavkama odnosa slike i jezika // Zbornik radova Aakademije umetnosti / Crnjanski, Nataša (ur.).
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, 2017. str. 43-55 doi:10.5937/ZbAkUm1705043B


CROSBI ID: 1276894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Topos neizrecivog: Prilog temeljnim pretpostavkama odnosa slike i jezika
(Topos of Inexpressible: Contribution to Fundamental Assumptions Underlying the Painting–Language Relationship)

Autori
Bučan, Jagor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova Aakademije umetnosti

Urednik/ci
Crnjanski, Nataša

Izdavač
Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti

Grad
Novi Sad

Godina
2017

Raspon stranica
43-55

ISSN
2334-8666

Ključne riječi
slika, fascinacija, utopija, lijepo, cjelina
(painting, fascination, utopia, beautiful, entirety)

Sažetak
Ogledom se razmatraju neke od osnovnih pretpostavki razumijevanja slikarskog djela. Prva među njima je fizička razdvojenost djela i promatrača. Ona u doživljajnom smislu otežava, ali u spoznajnom smislu olakšava pristup slici. Razdvojenost u nama proizvodi čuvstvo fascinacije, koje čuvstvo povratno projiciramo u sliku, čime ona za nas postaje predmet žudnje. S estetskog motrišta posljedica te projekcije je osobit vid lijepog, kojivid posjeduje utopijski potencijal. Utopija kao Ne-mjesto drugi je pojam za ono što u slici možemo nazvati neizrecivim. Utopija nije ikonografska sastavnica, već ontološko svojstvo slike – slika je uvijek nedostižna, nedohvatna, budući da je tek (tvarna) utvara. Njena samobitnost očituje se u fenomenu cjeline. On se pak u slici očituje kao koherencija, podudarnost i imitacija. Međutim, fenomen cjeline uvijek nam spoznajno izmiče, što sliku čini uzbudljivom i zagonetnom pojavom koja plijeni našu pažnju, uvijek nanovo u nama proizvodeći spoznajnu žudnju.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Jagor Bučan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi scindeks-clanci.ceon.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Bučan, Jagor
Topos neizrecivog: Prilog temeljnim pretpostavkama odnosa slike i jezika // Zbornik radova Aakademije umetnosti / Crnjanski, Nataša (ur.).
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, 2017. str. 43-55 doi:10.5937/ZbAkUm1705043B
Bučan, J. (2017) Topos neizrecivog: Prilog temeljnim pretpostavkama odnosa slike i jezika. U: Crnjanski, N. (ur.) Zbornik radova Aakademije umetnosti. Novi Sad, Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, str. 43-55 doi:10.5937/ZbAkUm1705043B.
@inbook{inbook, author = {Bu\v{c}an, Jagor}, editor = {Crnjanski, N.}, year = {2017}, pages = {43-55}, DOI = {10.5937/ZbAkUm1705043B}, keywords = {slika, fascinacija, utopija, lijepo, cjelina}, doi = {10.5937/ZbAkUm1705043B}, issn = {2334-8666}, title = {Topos neizrecivog: Prilog temeljnim pretpostavkama odnosa slike i jezika}, keyword = {slika, fascinacija, utopija, lijepo, cjelina}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti}, publisherplace = {Novi Sad} }
@inbook{inbook, author = {Bu\v{c}an, Jagor}, editor = {Crnjanski, N.}, year = {2017}, pages = {43-55}, DOI = {10.5937/ZbAkUm1705043B}, keywords = {painting, fascination, utopia, beautiful, entirety}, doi = {10.5937/ZbAkUm1705043B}, issn = {2334-8666}, title = {Topos of Inexpressible: Contribution to Fundamental Assumptions Underlying the Painting–Language Relationship}, keyword = {painting, fascination, utopia, beautiful, entirety}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti}, publisherplace = {Novi Sad} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font