Pregled bibliografske jedinice broj: 1276884
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Samsonovo vjenčanje“ (kopija po Rembrandtu), nepoznatog autora, iz privatnog vlasništva
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Samsonovo vjenčanje“ (kopija po Rembrandtu), nepoznatog autora, iz privatnog vlasništva, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici
“Samsonovo vjenčanje“ (kopija po Rembrandtu),
nepoznatog autora, iz privatnog vlasništva
(Conservation and restoration works on the painting
"Samson's Wedding" (copy after Rembrandt), unknown
author, from private property)
Autori
Udovičić, Anamaria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2019
Stranica
159
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Konda Labaš, Lucija
Ključne riječi
Štafelajna slika, Samsonovo vjenčanje, Rembrandt, krakelire, konzervatorsko-restauratorski radov
(Painting on canvas, Weeding Feast of Samson, Rembrandt, craquelure, conservation-restoration works)
Sažetak
U ovom diplomskom radu opisani su konzervatorsko- restauratorski radovi provedeni na slici Samsonovo vjenčanje, iz privatnog vlasništva. Slika je kopija Rembrandtovog istoimenog izvornika, a 1934. godine ju je naslikao nepoznati autor. Zbog činjenice da se radi o kopiji poznatog remek-djela, pojedina poglavlja ove radnje su posvećena ikonografskoj analizi slike, biografiji nizozemskog umjetnika Rembrandta, prikazivanju teme Samsonovog života u umjetnosti te kratkoj usporedbi originalne Rembrandtove slike sa kopijom. Budući da je površina slike prekrivena upečatljivom mrežom krakelira, odlučeno je da se fenomen krakelira obradi kao glavna tema ovog diplomskog rada. Navedeni su podaci o krakelirama, njihova podjela i način nastanka, a sukladno iznesenim, načinjena je i vizualna identifikacija krakelira na slici Samsonovo vjenčanje. Nakon zaprimanja slike na Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu (u daljnjem tekstu OKIRU/ALU), zabilježeno je zatečeno stanje umjetnine te su provedene analize u svrhu identifikacije materijala korištenih pri izradi slike. Uslijedili su konzervatorsko- restauratorski radovi tijekom kojih je očišćena površina slike te su izvedene probe uklanjanja laka. Budući da se lak iznimno teško uklanjao, u dogovoru s vlasnicom i nakon interpretacije rezultata instrumentalnih analiza, odlučeno je da se neće ukloniti sa slike. Tijekom konzervatorsko-restauratorskih radova proveden je i postupak podljepljivanja slikanog sloja te su izvedene nadoknade u sloju platna i osnove. Nakon navedenih radova, slika je konsolidirana i tretirana na toplinskom stolu, a potom i ponovno napeta na izvorni podokvir, koji je prethodno bio očišćen te mu je dodan istak. Uslijedilo je retuširanje krakelira kako bi im se optički umanjila vidljivost, te se time uspostavila vizualna čitljivost i cjelovitost slike. Tijekom retuša uočen je i nečitki potpis autora i datacija. Na kraju konzervatorsko- restauratorskih radova na sliku je nanesen završni zaštitini sloj laka. Vanjski ukrasni okvir, kao i unutarnji, ne ulaze u ovaj diplomski rad. Okviri svojim veličinama nisu adekvatni slici, vanjski je prevelik dok je unutarnji u velikoj mjeri zakrivao rubne dijelove slike. U dogovoru sa vlasnicom je odlučeno da se okviri neće vraćati na sliku te da će vlasnica izraditi novi ukrasni okvir. Konzervatorsko-restauratorski radovi popraćeni su pisanom, grafičkom i fotografskom dokumentacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb