Pregled bibliografske jedinice broj: 1276873
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Sv. Lucija“ nepoznatog autora, iz Samoborskog muzeja
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Sv. Lucija“ nepoznatog autora, iz Samoborskog muzeja, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Sv.
Lucija“ nepoznatog autora, iz Samoborskog muzeja
(Conservation and restoration works on St. Lucy
painting, by unknown author,
from Samobor Museum)
Autori
Sokač, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2019
Stranica
151
Mentor
Ukrainčik, Tamara
Ključne riječi
Štafelajna slika, Samoborski muzej, sv. Lucija, konzervatorsko-restauratorski radovi, lakovi na bazi prirodnih smola
(Easel painting, Samobor Museum, St. Lucy, conservation and restoration treatments, varnishes based on natural resins)
Sažetak
U suglasnosti sa mentoricom red. prof. mr. art. Tamarom Ukrainčik i prof. Gordanom Remussini, kustosicom Samoborskog muzeja, za praktični dio diplomskog rada odabrana je slika s prikazom sv. Lucije, nepoznatog autora, iz fundusa Samoborskog muzeja. Prema prethodnom dogovoru, konzervatorsko-restauratorski radovi nisu obuhvatili radove na ukrasnom okviru, jer on i nije izvoran, već je naknadno postavljen na sliku. Pri preuzimanju slike, a nakon provedene fotografske dokumentacije zatečenog stanja in situ, pristupilo se postupku privremenog konsolidiranja slikanog sloja i sloja osnove. Pretpostavka je, da se zbog neadekvatnog napinjanja platna ono izdeformiralo, te su nabori koji su zbog toga nastali, rezultirali odvajanjem osnove, zajedno sa slikanim slojem. Ta oštećenja je bilo potrebno sanirati kako bi se moglo krenuti sa daljnim radovima. U poglavlju Povijesno–umjetnički pregled ukratko je obrađeno razdoblje u kojem je slika nastala. Obzirom da nije pronađeno puno podataka o povijesti slike, pokušalo se zaključiti gdje se slika nalazila prije nego je stigla u muzej, te da li je bila slikana pod utjecajem nekog od poznatijih autora koji su u 18. stoljeću djelovali na području Samobora. Sami proces uklanjanja požutjelog laka i preslika bio je težak i dugotrajan te su stoga u poglavlju Teorijski dio obrađeni lakovi na bazi prirodnih smola, u svrhu boljeg razumijevanja problematike njihova uklanjanja. Nakon uklanjanja laka i preslika, te izvedenih konzervatorsko-restauratorskih radova u sloju nosioca (platna) i osnove, te ravnanja na toplinskom stolu, na sliku je nanesen prvi sloj laka - mastiks. Izabran je sukladno provedenim konzervatorsko-restauratorskim istraživanjima, te stoga i uvažavanju korištenja istih ili sličnih materijala onim izvornima. Prije retuša, nanesen je drugi sloj laka, ovaj put Laropal A81, iz više razloga ; smola laka istovjetna je vezivu Gamblin restauratorskih boja, lak ima odlične karakteristike glede starenja i žućenja te dobro zasićuje boju a izgledom odgovara prirodnim smolama. Za maksimalno zasićenje, u trećem, posljednjem, sloju je položen lak Regalrez 1094, koji se ni sušenjem niti starenjem ne mijenja, a topi se i u „blagim“ otapalima. Izvedeni radovi na slici popraćeni su temeljitom pisanom, grafičkom i fotografskom dokumentacijom, a slika će nakon radova biti vraćena vlasniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb