Pregled bibliografske jedinice broj: 1276866
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici i ukrasnom okviru slike “Sv. Antun Padovanski s malim Isusom”, nepoznatoga autora, iz privatnoga vlasništva
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici i ukrasnom okviru slike “Sv. Antun Padovanski s malim Isusom”, nepoznatoga autora, iz privatnoga vlasništva, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici i
ukrasnom okviru slike “Sv. Antun Padovanski s
malim Isusom”, nepoznatoga autora, iz privatnoga
vlasništva
(Conservation and restoration works on the painting
and the decorative frame of
St. Anthony of Padua with baby Jesus, private
collection)
Autori
Guljelmović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2019
Stranica
117
Mentor
Ukrainčik, Tamara
Ključne riječi
Sv. Antun Padovanski, štafelajna slika, konzervatorsko-restauratorski radovi, čišćenje poleđine, ukrasni okvir
(t. Anthony of Padua, easel painting, conservation and restoration works, cleaning of the back, decorative frame)
Sažetak
U ovom diplomskom radu su opisani tijek i postupci konzervatorsko-restauratorskih radova provedeni na slici Sv. Antun Padovanski s malim Isusom, nepoznatoga autora iz 18./19. stoljeća. Umjetnina se nalazi u privatnom vlasništvu obitelji Reis, a tijekom tretmana bila je pohranjena na Odsjeku za konzerviranje i restauriranje umjetnina na Akademiji likovnih umjetnosti, Sveučilišta u Zagrebu. U dogovoru s vlasnicom, gospođom Jasminom Reis, odlučeno je da će se provesti cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi na slici, no veliku nedoumicu prilikom prijedloga radova predstavljao je stari podokvir koji je bio zalijepljen na sliku. Razmatrana je mogućnost očuvanja izvornoga podokvira i njegovo zadržavanje na slici. Unatoč njegovoj povijesnoj vrijednosti, nije bilo sigurno hoće li zahvati na njemu dati zadovoljavajuće rezultate, vratiti mu čvrstoću i funkciju, pa je odlučeno izraditi novi podokvir. Konzervatorsko-restauratorsku dokumentaciju ovoga rada čine pisani i fotografski zapisi, povijesno-umjetnička arhiva i istraživanja, dijagnostička ispitivanja i konzervatorskorestauratorski tretmani. U poglavlju Konzervatorsko-restauratorska istraživanja navedeni su opći podaci o umjetnini, povijesno-umjetnička arhiva i istraživanja, ikonografska analiza, prijedlog radova te zatečeno stanje i uzroci propadanja umjetnine. U cjelini Identifikacija materijala i analize opisane su metode dijagnostičkih ispitivanja u svrhu identifikacije vrste platna, osnove, laka i sastava prljavštine iz poleđine platna. Također, provedena je stratigrafska analiza poprečnoga presjeka uzoraka slikanoga sloja te su ispitani svi pigmenti. Radovi provedeni na slici i ukrasnom okviru predstavljeni su u poglavlju Konzervatorskorestauratorski radovi. Sustavno su fotodokumentirani i opisani po fazama rada. Najzahtjevniji su radovi bili prilikom čišćenja poleđine platna, no uz dostupnu literaturu, omogućena sredstva te stručno vodstvo postignuti su zadovoljavajući rezultati nakon čišćenja. Izvedeni radovi na slici popraćeni su temeljitom pisanom, grafičkom i fotografskom dokumentacijom, a slika će nakon radova biti vraćena vlasnici
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje