Pregled bibliografske jedinice broj: 1276859
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Scena iz života konjičke garde“ nepoznatog autora
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Scena iz života konjičke garde“ nepoznatog autora, 2018., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici „Scena
iz života konjičke garde“ nepoznatog autora
(Conservation and restoration works on the painting
"Scene from the Life of the Cavalry Guard" by an
unknown author)
Autori
Valenta, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
168
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Aranicki, Andrej ; Kamenov, Krunoslav
Ključne riječi
štafelajna slika, poleđinski premaz, preslik, konzervatorsko-restauratorski radovi, vojna tematika
(easel painting, back coating, overpainting, conservation and restoration works, military theme)
Sažetak
U ovom diplomskom radu prikazani su konzervatorsko-restauratorski radovi na slici nepoznatog autora i pripadajućem ukrasnom okviru iz privatnog vlasništva. Konzervatorsko- restauratorski radovi su se kontinuirano provodili od studenog 2017. godine. Nakon preliminarnog pregleda slike, ustanovljeno je da je na mnogo dijelova preslikana, što je potvrđeno u narednim fazama rada. Također je utvrđeno da je prošla više, za današnje standarde, nezadovoljavajućih restauratorskih postupaka iz kojih su ostale zakrpe, poleđinski premaz, intervencije na nosiocu, nadoknade osnove i presilik. Provedena je i stratigrafska analiza poprečnog presjeka uzorka slojeva slike kojom je potvrđeno da je lakirana barem dva puta. Čitava slika je deformirana naborima nosioca i veoma kruta, a ključni problem je debeli sloj poleđinskog premaza koji je čvrsto povezan s nosiocem. Najprije je poleđina slike očišćena, zatim su uklonjene zakrpe. Skidanje laka i preslika otkrilo je izvorni izgled slikanog sloja koji je dobro očuvan. U dogovoru s vlasnicom, odlučeno je ostaviti sloj patine koji se nalazi neposredno iznad slikanog sloja. Preslik te nadoknade u sloju osnove i nosioca su uklonjene. Nosilac je ponovno saniran umetcima i nitima lanenog platna odgovarajuće granulacije. Oštećenja u sloju osnove zakitana su kredno-tutkalnim kitom. Konsolidiranje slojeva na licu slike koji su se osipali zbog slabog prijanjanja osnove za nosilac izvedeno je Bevom 371 u Shellsolu D40 1:10 nakon skidanja premaza s poleđine. Dubliranje je bilo neophodno, jer je platno slike oštećeno, prilično je tanko, a krto i tvrdo zbog mnogih naknadno nanesenih slojeva materijala. Hladno dubliranje je izvedeno reaktivacijom Lascauxa HV 498 otapalom uz pritisak. Nakon dubliranja i nadoknada u sloju osnove, zakitana mjesta su tonirana akvarelom u tonu približnom onome izvorne osnove. Na čitavu sliku nanesen je sloj laka Laropal A 81 za ujednačavanje izgleda i intenziteta sjaja površine slike. Retuš je izveden Gamblin restauratorskim bojama koje se sastoje od pigmenata vezanih Laropal A 81 smolom. Za završni zaštitni sloj korišten je Regalrez 1094 u Shellsolu T. Ukrasni okvir je pretrpio štete prilikom proširivanja bočnih unutarnjih strana, pa su se pojavile pukotine i oštećenja u nosiocu. Nedostaju i dijelovi profilacije. I prednje i stražnja strana Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici Iva Valenta, Diplomski rad, Scena iz života konjičke garde OKIRU/ALU, Zagreb, 2018. IV su prekrivene površinskom prljavštinom. Na okviru je provedena barem jedna restauratorska intervencija u kojoj su izvedene neadekvatne rekonstrukcije profilacije, mjedeni prah nanesen preko pozlate, a zone na licu okvira prečišćene su do osnove. Odvojeni dijelovi nosioca su zalijepljeni, a oksidirana bronca s pozlate očišćena, što je otkrilo raznolike načine pozlate i utjecalo na estetski dojam i umjetničku vrijednost okvira. Zatim je očišćena drvena poleđina i zapunjena su mjesta gdje je nosilac oštećen. Nadoknade sloja osnove i rekonstrukcije ukrasnih elemenata izvršene su planatolskim kitom. Stare rekonstrukcije profilacije uklonjene su i nadomještene novima izrađenim od gipsa. Nakon izolacije nadoknada osnove i profilacije nanesen je poliment. Potom je uslijedila aplikacija zlatnih listića. Za manja oštećenja i nedostatke pozlate korišten je Pudergold i Maimeri Metallic Powder Colours. Konzervatorskorestauratorski radovi na slici i okviru popraćeni su pisanom, grafičkom, fotodokumentacijom te rezultatima analiza koje su pratile faze rada. Nakon završetka radova, slika će zajedno s ukrasnim okvirom biti vraćena vlasnici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb