Pregled bibliografske jedinice broj: 1276855
Autobiografske Udaljenosti
Autobiografske Udaljenosti // Dani Hvarskoga kazališta. Građa i rasprave o hrvatskoj književnosti i kazalištu. Biografsko i autobiografsko u hrvatskoj književnosti i kazalištu / Senker, Boris, Ljubić, Lucija, Glunčić-Bužančić, Vinka (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Književni krug Split, 2022. str. 270-286 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1276855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autobiografske Udaljenosti
(Autobiographical Distances)
Autori
Višnja Kačić Rogošić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani Hvarskoga kazališta. Građa i rasprave o hrvatskoj književnosti i kazalištu. Biografsko i autobiografsko u hrvatskoj književnosti i kazalištu
/ Senker, Boris, Ljubić, Lucija, Glunčić-Bužančić, Vinka - Zagreb : Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Književni krug Split, 2022, 270-286
Skup
Dani Hvarskoga kazališta. Građa i rasprave o hrvatskoj književnosti i kazalištu. Biografsko i autobiografsko u hrvatskoj književnosti i kazalištu
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 13.10.2021. - 16.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Udaljenosti ; Ni prijatelj ni brat ; Razgovaranje ; Marina Petković Liker ; Četveroruka ; autobiografija ; metodologija ; komunikacija
(Distances ; Neither Friend Nor Brother ; Conversing ; Marina Petković Liker ; Fourhanded ; autobiography ; methodology ; communication)
Sažetak
Članak analizira redateljski rad Marine Petković Liker na izvedbenom ciklusu Udaljenosti (2017. – 2020.) koji ostvaruje u okviru izvaninstitucionalne zagrebačke umjetničke organizacije Četveroruka (2013. – ), temeljeći ga na dokumentarnim snimcima prirode i razgovora s lokalnim stanovništvom realiziranima u baranjskoj općini Darda u okviru umjetničkih istraživanja Udaljenosti – fokusiranje (2017.) i Strukture razgovaranja (2019.). Preispituje se priroda i uloga snimljenih autobiografskih iskaza u predstavama Ni prijatelj ni brat (2018.) i Razgovaranje (2019.) iz spomenutoga ciklusa odnosno način na koji utječu na tematske, metodološke i receptivne aspekte izvedbe. Na sadržajnoj razini sugeriraju sklop događaja, izgradnju scenskih likova i njihovih međusobnih odnosa, na razini stvaralačkoga procesa utječu na osmišljavanje postupaka koji stvorenu scensku građu približavaju realnosti autobiografije, supostavljajući različite razine scenske fikcije i varirajući perspektive iz kojih se one promatraju, dok na receptivnoj razini pomažu pri transformaciji gledatelja u svjedoke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb