Pregled bibliografske jedinice broj: 1276830
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Satir i seljak” Miroslava Kraljevića i kopija kao edukativni medij
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Satir i seljak” Miroslava Kraljevića i kopija kao edukativni medij, 2015., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici
“Satir i seljak” Miroslava Kraljevića i kopija kao
edukativni medij
(Conservation and restoration work on the painting
"Satir and Peasant" by Miroslav Kraljević and a
copy as an educational medium)
Autori
Međeral, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
230
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Desnica, Vladan ; Kamenov, Krunoslav
Ključne riječi
kopiranje štafelajnih slika, Jacob Jordaens, Satir i seljak, Miroslav Kraljević, slikarska tehnologija, instrumentalne analize, konzervatorsko-restauratorski radovi
(Copying of easel paintings, Jacob Jordaens, The Satyr and the Peasant, Miroslav Kraljević, painting technology, instrumental analysis, conservation and restoration treatments)
Sažetak
Diplomski rad Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici Satir i seljak Miroslava Kraljevića i kopija kao edukativni medij predstavlja plod jednogodišnjeg rada i intenzivnih istraživanja kojima se nastojalo proniknuti u sve aspekte slike Satir i seljak, kopije koju je Miroslav Kraljević naslikao 1910. godine tijekom svog boravka u Münchenu. Zbog opsega istraživanja i prateće dokumentacije konzervatorsko-restauratorskih radova provedenih tijekom ak. godine 2014./2015., ova pisana radnja je podijeljena na tri veće cjeline. Prva je cjelina, nazvana Kultura kopije, posvećena stručnoj terminologiji vezanoj uz praksu kopiranja, imitiranja i emulacije, s naglaskom na kopiji kao edukativnom sredstvu. U drugoj cjelini, naslovljenoj Od Antwerpena do Zagreba, su predstavljeni rezultati opsežnih arhivskih i povijesno-umjetničkih istraživanja, koji su rezultirali dosad najdetaljnijim opisom nastanka i porijekla slike Satir i seljak Jacoba Jordaensa, te Kraljevićeve kopije. Nastanak i porijeklo dviju slika je proučavano u odnosu na prakse kopiranja i replikacije kroz povijest, koje su u drugoj cjelini i pobliže opisane. Treća i završna cjelina u sebi sadrži pregled znanstveno-istraživačkih i konzervatorskorestauratorskih radova provedenih na kopiji Miroslava Kraljevića. Znanstveno- istraživački radovi su bili usredotočeni na proučavanje Kraljevićeve slikarske tehnike i materijala koje je koristio, ali i na tehniku izrade pripadajućeg ukrasnog okvira. Brojni konzervatorskorestauratorski radovi provedeni na slici i pripadajućem ukrasnom okviru su pažljivo dokumentirani i opisani.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb