Pregled bibliografske jedinice broj: 1276824
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Brodogradilište” nepoznatog autora
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Brodogradilište” nepoznatog autora, 2014., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici
“Brodogradilište” nepoznatog autora
(Conservation-restoration works on the painting
"Shipyard" by an unknown autho)
Autori
Kreš, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
03.06
Godina
2014
Stranica
118
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Friščić, Danko
Ključne riječi
Štafelajna slika, Brodogradilište, konzerviranje, restauriranje, riječko brodogradilište
(Painting on canvas, Shipyard, conservation, restoration, Rijeka shipyard)
Sažetak
U ovom diplomskom radu opisani su konzervatorsko- restauratorski radovi na slici „Brodogradilište” nepoznatog autora. Slika je u privatnom vlasništvu. Kupljena je na zagrebačkom sajmu Jakuševac (tzv. „Hrelić”) od čovjeka koji ništa nije znao o porijeklu slike osim da je na istoj prikazana scena iz riječkog brodogradilišta. To je otvorilo probleme i pitanja o identifikaciji slike i autora, a na ista se pokušalo odgovoriti u prvom dijelu diplomskog rada. Uz stručnu pomoć kustosa riječkih muzeja, kao i stručnih tekstova i skripti prikupljenih sa specijaliziranih internetskih stranica (kao što je internetska stranica Fakulteta strojarstva i brodogradnje i sl.) došlo se do zaključka u kojem je vremenskom periodu i mjestu slika nastala. Slika je upoređena sa starim fotografijama Rijeke (iz pretpostavljenog vremenskog perioda nastanka slike). Tako su elementi naslikani na slici identificirani i smješteni u vrijeme i prostor (mjesto) te je napisan ikonograski opis i analiza slike. Također su navedeni slikari koji su u to doba djelovali u Rijeci, a među kojima bi potencijalno mogao biti i autor slike. Dati su i primjeri slika koje prikazuju slične scene riječkog industrijskog krajolika. U nastavku su opisani te fotografski i grafički zabilježeni stanje slike prije radova kao i konzervatorsko-restauratorski radovi na slici – od fotografske dokumentacije zatečenog stanja, preko podljepljivanja, ravnanja, čišćenja, kitanja, dubliranja i napinjanja slike na novi podokvir, do retuša. Važno je naglasiti kako su slici vraćene njezine originalne dimenzije, što je također dokumentirano. Navedeni su i korišteni pribor i materijali. U posebnom poglavlju opisane su analize materijala provedene na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu, Hrvatskom restauratorskom zavodu i Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u laboratoriju Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina. U posebnom poglavlju, „Eksperimentalno istraživanje“, opisane su probe dubliranja i probe rješavanja specifičnog problema nastalog za vrijeme postupka na toplinskom stolu. Upravo je taj problem - izdignuće slikanog sloja i uvlačenje tkanja za vrijeme ravnanja slike na toplinskom stolu i obilježio ovaj diplomski rad. Na kraju je napisana rasprava u kojoj su navedeni svi problemi rješavani tokom izrade diplomskog rada, te zaključak koji sažima rezultate istraživanja kao i rezultate radova izvedenih na slici
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb