Pregled bibliografske jedinice broj: 1276814
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Isus na križu"
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Isus na križu", 2013., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Isus
na križu"
(Conservation and restoration of painting „Jesus on
Cross“)
Autori
Ljubo, Ana-Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
04.06
Godina
2013
Stranica
109
Mentor
Ukrainčik, Tamara
Ključne riječi
štafelajna slika, procesijska zastava Isus na križu, konzerviranje, restauriranje, platno
(painting on canvas, processional flags, Jesus on cross, conservation, restoration, canvas)
Sažetak
U ovom diplomskom radu opisani su konzervatorsko- restauratorski radovi na slici „Isus na križu“ iz Dijecezanskog muzeja u Zagrebu, izvorno iz Crkve Sv. Marije Jeruzalemske u Trškom vrhu. Slika je bila središnji dio crkvene procesijske zastave. Nepoznatog je autora, izrađena tehnikom ulja na lanenom platnu, iz 18. stoljeća, dimenzija 107, 5 x 72 cm. Oslikana je s obje strane: raspeće Kristovo s ornamentima od kosti i lubanja na strani A, te figura Sv. Josipa s dva kerubina na strani B. Budući da platneni dio zastave koji je okruživao sliku nije sačuvan, objekt je tretiran kao štafelajna slika. Na Odsjek za restauriranje i konzerviranje umjetnina Akademije likovnih umjetnosti došla je napeta na slijepi okvir i s brojnim oštećenjima. Uslijedili su istražni radovi o crkvenim procesijskim zastavama i načinima konzerviranja istih. Izvedena su mnoga ispitivanja materijala koji se koriste u restauriranju, ali nisu uobičajeni za korištenje na štafelajnim slikama. Jedan od tih materijala je krepelin svila koja se najčešće koristi u restauriranju i konzerviranju tekstila. Također su ispitana mnoga veziva od kojih se posebno istaknuo Mowiol 4-98 čija je kvaliteta detaljnije ispitana. Konzervatorsko – restauratorski radovi obuhvatili su temeljito bilježenje zatečenog stanja popraćeno fotografskom i grafičkom dokumentacijom ; uklanjanje uzročnika oštećenja kao što su ukrasni i slijepi okvir i zakrpe ; kemijsko uklanjanje površinske nečistoće ; ravnanje slike na toplinskom vakuum stolu ; izrada nadoknada u nosiocu ; retuš strane B, dubliranje slike na krepelin svilu ; retuš strane A, te nanošenje zaštitnog sloja laka. Slika će biti pohranjena u kutiju od beskiselinskog kartona i tako vraćena vlasniku. Kompletirana pisana, grafička i fotografska dokumentacija tijeka radova priložena je uz rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje