Pregled bibliografske jedinice broj: 1276800
Konzervatorsko-restauratorski radovi na ikoni “Sv. Petar” i pregled metoda restauriranja drvenog nosioca kroz povijest
Konzervatorsko-restauratorski radovi na ikoni “Sv. Petar” i pregled metoda restauriranja drvenog nosioca kroz povijest, 2012., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na ikoni “Sv.
Petar” i pregled metoda restauriranja drvenog
nosioca kroz povijest
(Conservation and restoration works on the icon
"St. Petar" and an overview of the methods of
restoration of the wooden carrier throughout
history)
Autori
Sučević Miklin, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
05.06
Godina
2012
Stranica
153
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Aranicki, Andrej
Ključne riječi
ikona „Sv. Petar“, pravoslavna crkva, restauriranje, konzerviranje, slike na drvu, parketaža, transfer
(icon of „St. Peter“, Orthodox church, restoration, conservation, panel paintings, cradling, transfer)
Sažetak
Diplomski rad obuhvaća konzervatorsko- restauratorske radove izvedene na ikoni „Sv. Petar“ s naglaskom na konzervatorsko- restauratorsku dilemu uklanjanja izvornog laka i prenamjene poprečnih letvi kako bi istovremeno bile funkcionalne a zadiranje u drvenu građu bilo minimalno. Dobivenim rezultatima analiza nosioca, osnove, oslika i završnog laka, ikona je smještena u vrijeme i prostor, a zajedno sa ekperimentalnim istraživanjem oštećenja na probnim pločicama predočeni su ambijentalni uvjeti u kojima se ikona nalazila prije nego li je dospjela u privatno vlasništvo. Povijesnim pregledom metoda konzerviranja i restauriranja drvenog nosioca izložene su neke od najinvazivnijih do posve neinvazivnih metoda, a time i najetičnijih postupaka na drvenom nosiocu koji su nastali zbog stalnog problema rada drva te kojima se željelo riješiti sve strukturne probleme koji se vežu za drvene nosioce: uvijanje, pucanje i napad insekata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb