Pregled bibliografske jedinice broj: 1276787
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Bogorodica Umilenija-Eleousa” iz Muzeja za umjetnost i obrt
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Bogorodica Umilenija-Eleousa” iz Muzeja za umjetnost i obrt, 2011., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici
“Bogorodica Umilenija-Eleousa” iz Muzeja za
umjetnost i obrt
(Conservation and restoration works on the painting
"Our Lady of Umilenia-Eleousa" from the Museum of
Arts and Crafts)
Autori
Jakovina, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2011
Stranica
135
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Bučan, Jagor
Ključne riječi
slika, konzerviranje, restauriranje, grafički predložak, rekonstrukcija, Muzej za umjetnost i obrt Zagreb
(painting, conservation, restoration, graphic template, reconstruction, Museum of Arts and Crafts Zagreb)
Sažetak
U ovom diplomskom radu opisani su konzervatorsko- restauratorski radovi na ikoni. Navedena slika, ikona malog formata, nepoznatog autora i godine nastanka vlasništvo je Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Poznato je samo da dolazi iz gradića Peroja u Istri. Zbog malo podataka o samoj slici, bile su potrebne razne analize i povijesno- umjetnička istraživanja. Na temelju same atribucije, ikonografskog istraživanja, te povijesno-umjetničke analize same slike, nije bilo moguće odrediti godinu nastanka slike. Moguće je bilo samo nagađati na temelju nekih istraživanja. Slika je bila jako prljava i tamna, tip bogorodice je slabo vidljiv, ali prepoznatljiv. Pregledom se moglo uočiti da je nastradala u požaru, pogotovo stražnji dio, koji je u potpunosti crn. Istraživanja i brojne analize koje su napravljene na samoj ikoni omogućile su rekonstrukciju slike, prema pretpostavci njenog izvornog izgleda. Zbog velikih oštećenja koje je pretrpjela sama ikona i zbog etičkih razloga, odlučeno je de će se radovi usmjeriti prvenstveno konzerviranju umjetnine, te da će se izvesti i rekonstrukcija, tj. postavka kako je slika izgledala u svom izvornom obliku. Pošto se radi o rekonstrukciji, a ne o kopiji nastojalo se koristiti materijale jednake izvornima, ali se nije na tome inzistiralo. Sami rad je popraćen pisanom, grafičkom i fotografskom dokumentacijom. Nakon konzervatorsko- restauratorskih radova slika se vraća u Muzej za umjetnost i obrt u Zagrebu, zajedno s rekonstrukcijom iste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb