Pregled bibliografske jedinice broj: 1276776
Restauriranje štafelajne slike “Gatara proriče sudbinu” iz obitelji Strozzi
Restauriranje štafelajne slike “Gatara proriče sudbinu” iz obitelji Strozzi, 2010., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Restauriranje štafelajne slike “Gatara proriče
sudbinu” iz obitelji Strozzi
(Restoration of the easel painting "Fortune Teller"
from the Strozzi family,)
Autori
Ladika, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2010
Stranica
62
Mentor
Winkler- Jirsak, Eva ; Ukrainčik, Tamara ; Desnica, Vladan
Ključne riječi
štafelajna slika, obitelj Strozzi, Ferdinand Strozzi, restauriranje, analize, dvije signature
(easel painting, Strozzi family, Ferdinand Strozzi, restoration, analyses, two signatures)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se restauriranjem štafelajne slike “Gatara proriče sudbinu”, problemima koji se javljaju tijekom restauratorskog postupka, te svakim od provedenih postupaka koje restaurator mora tijekom rada izvesti. Opisani su i dokumentirani istraživački i konzervatorsko - restauratorski radovi koji su izvedeni na umjetnini. Djelo se nalazi u privatnom vlasništvu obitelji Strozzi u Zagrebu, a autor ga je izveo u tehnici ulja na platnu, najvjerojatnije krajem 19.st.. O mjestu nastanka nije se moglo naći pobližih podataka, a podaci autoru odnosno vlasniku djela potiču iz usmene predaje u krugu obitelji, te iz dokumenata pronađenih u Hrvatskom državnom arhivu. Najvjerojatnije se radi o Ferdinandu Strozziju mlađem. Posebna zanimljivost ovog umjetničkog djela jest postojanje dviju signatura. Oštećenja se nalaze u svim stratigrafskim slojevima: nosiocu (platnu), originalnom slikanom sloju i završnom sloju, odnosno laku. Stoga su konzervatorsko – restauratorski radovi redom obuhvatili: pregled slike, fotodokumentaciju, uzorkovanja u svrhu određivanja vrste veziva slikanog sloja, preparacije i laka, i analizu platnenog nosioca. Drveni podokvir je radi oštećenja bilo potrebno zamijeniti. Slijedilo je skidanje platnenog nosioca s podokvira, čišćenje površinske prljavštine kemijskim putem, nadoknada rubova platnenog nosioca, nadoknada u sloju preparacije i ravnanje slike. Zatim je slika napeta na novi podokvir, slijedila je nadoknada u slikanom sloju i zaštita slojem laka. Izrađena je sveobuhvatna pisana, grafička i foto dokumentacija
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb