Pregled bibliografske jedinice broj: 1276767
Taktilni aspekti umjetnosti u izražavanju slijepih osoba
Taktilni aspekti umjetnosti u izražavanju slijepih osoba, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Taktilni aspekti umjetnosti u izražavanju slijepih
osoba
(Tactile aspects of art in the expression of blind
people)
Autori
Herceg, Eva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
118
Mentor
Vuk, Sonja
Neposredni voditelj
Parlov, Tanja
Ključne riječi
sljepoca, slabovidnost, taktilna percepcija, likovne radionice, dodir ´ kao medij spoznaje, integracija osoba s oštecenjem vida u likovni život zajednice
(blindness, visual impairment, tactile perception, art workshops, integration of visually impaired people in the artistic community)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog istraživanja bio je pronaći kvalitetno rješenje za izvođenje likovnih radionica namijenjenih slijepoj i slabovidnoj djeci. Istraživalo se koji medij, materijali i tehnike jesu najpogodniji učenicima za rad, za koju dobnu skupinu su radionice najprimijenjenije, na koji način se posredstvom taktilne percepcije mogu izraziti emocionalna stanja i asocijacije i na koji način se učenici s oštećenjem vida najjednostavnije i najkreativnije mogu izraziti. U početku istraživanja prikupljani su podaci koji upućuju na to da se ovim područjem na našem podneblju do sada bavilo jako malo ljudi, od kojih su sva istraživanja pokrenuta tek nedavno, kada je veća pažnja usmjerena potrebama osoba s invaliditetom. Kreativnost je jedna od primarnih ljudskih potreba koju ne bi trebalo zapostaviti, jer se uz imaginaciju putem kreativnog likovnog izražavanja razvijaju i intelektualne, emocionalne i motoričke vještine, koje pogoduju skupini s oštećenjem vida, upravo zbog čestog nedostatka istih. Kroz istraživanje je utvrđeno da je trodimenzionalna umjetnost od svih likovnih medija najbliža ovoj skupini učenika jer su naglasak i težište premješteni s primarno vizualne na taktilnu (a ponekad i olfaktornu te auditivnu) percepciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)