Pregled bibliografske jedinice broj: 1276762
Primjena metafora i naracije u razvoju kreativnog mišljenja
Primjena metafora i naracije u razvoju kreativnog mišljenja, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena metafora i naracije u razvoju kreativnog
mišljenja
(Application of metaphors and narration in the
development of creative thinking)
Autori
Čižmešija, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2019
Stranica
78
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
kreativnost, strah od javnosti, lateralno mišljenje, alternativno mišljenje
(creativity, fear of the public, lateral thinking, alternative thinking)
Sažetak
Tijekom školskog obrazovanja učenici uče činjenice, a izostaje kreativnost i mogućnost izražavanja njihovih interesa. Ne potiče se mogućnost dokazivanja njihove individualnosti. Zato djeca, a i odrasli, danas sve češće odabiru prvu, najbržu i najlakšu verziju puta koji ih vodi prema cilju. Postavlja se pitanje kako u takvom okruženju biti uspješan. Greške su nekad bile negativne i zanemarive. Takvim razmišljanjem razvijali su se negativni obrasci. U djeci se razvijao strah od javnog izražavanja, pogrešaka i izrugivanja. Nisu razmišljala o alternativnim putevima i njihov potencijal uglavnom je ostao neotkriven. Problem iz kojeg je ovo istraživanje proizašlo su obrasci u razmišljanju učenika te njihove doslovne asocijacije te zadovoljavanje s postojanjem gotovih ili najjednostavnijih rješenja problema. Cilj ovog istraživanja bio je ukazati učenicima na alternativne pristupe u razmišljanju potaknuti ih na kreativno mišljenje te upoznati učenike s različitim strategijama i pristupima nekom problemu kroz medij filma. Radilo se o akcijskom istraživanju u trajanju od šest nastavnih sati koje je provedeno u osmom razredu osnovne škole za vrijeme nastave Likovne kulture. Korisnost ovog istraživanja je stjecanje uvida u način na koji se učenici nose s problemom, kako mu pristupaju i kako ga planiraju riješiti, poticanje kreativnosti i kreativnog mišljenja učenika osnovne škole te poticanje socijalnih interakcija pomoću razmjene ideja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)