Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276758

Emocije i doživljaji u nastavi predmeta Likovna kultura


Pranjić, Tea
Emocije i doživljaji u nastavi predmeta Likovna kultura, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb


CROSBI ID: 1276758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocije i doživljaji u nastavi predmeta Likovna kultura
(Emotions and experiences in the teaching of Fine Arts Culture)

Autori
Pranjić, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti

Mjesto
Zagreb

Datum
05.07

Godina
2017

Stranica
68

Mentor
Vuk, Sonja

Ključne riječi
emocije, doživljaji, izražavanje emocija, neverbalno izražavanje
(emotions, experiences, expression of emotions, non-verbal expression)

Sažetak
Zbog sve većeg pritiska okoline, djeca se sve manje odlučuju otvoreno izraziti svoje emocije, a svrha je ovog istraživanja potaknuti ih upravo na to. Djeca se u današnje doba sve teže izražavaju, a posebno teško izražavaju svoje emocije. Mala djeca često nesvjesno izražavaju svoje misli i emocije kroz crtež, ali malo starija, pogotovo adolescenti, često sakrivaju vlastite emocije u strahu od osude okoline. Neumjerena uporaba tehnologije je dodatno umanjila sposobnost usmenog i pismenog izražavanja emocija, a posljedično je smanjeno izražavanje i u glazbenom, likovnom te općenito fizičkom obliku. Vizualno izražavanje emocija djeci može pomoći da se, bez osude društva, izraze na svoj osobni način. Ako im omogućimo da indirektno izraze svoje emocije, ujedno im omogućujemo da ih dijele sa drugima i čuvaju za sebe. Stoga je cilj ovog istraživanja bio odgovoriti na pitanje kako im to omogućiti? Istraživanje je provedeno dominantno kvalitativnom metodom na uzorku od dvadeset i dva učenika sedmog razreda osnovne škole kroz tri koraka akcijskog istraživanja. Prvom etapom propitkuje se vizualni doživljaj emocija, odnosno koje forme će učenici dati emocijama. U drugoj etapi od vlastitih likovnih predložaka učenici su konstruirali mobil ravnoteže pozitivnih i negativnih emocija, dok su u posljednoj etapi u fokusu pozitivne emocije i slaganje kompozicije njihovog vizuala te ispunjavanje upitnika o sudjelovanju. Upitnikom se saznaje koliko im je bilo ugodno dijeliti svoje osobno iskustvo na način da se mogu izraziti, a da to nije javno, koliko su bili u mogućnosti podijeliti svoje emocije na neverbalni način i je li im taj način ugodniji od verbalnog ili nekog drugog oblika. Cilj je učenicima ponuditi više mogućnosti u likovnom i vizualnom izražavanju, pogotovo u osjetljivom području koji čine njihove emocije. Ovaj način izražavanja nudi im mogućnost da se izraze neverbalno, da stvore vlastiti prikaz emocije i doživljaja, kad osjećaju potrebu za time ili kad nastavnik osjeća da će učeniku biti lakše izraziti se na taj način.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pranjić, Tea
Emocije i doživljaji u nastavi predmeta Likovna kultura, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
Pranjić, T. (2017) 'Emocije i doživljaji u nastavi predmeta Likovna kultura', diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pranji\'{c}, Tea}, year = {2017}, pages = {68}, keywords = {emocije, do\v{z}ivljaji, izra\v{z}avanje emocija, neverbalno izra\v{z}avanje}, title = {Emocije i do\v{z}ivljaji u nastavi predmeta Likovna kultura}, keyword = {emocije, do\v{z}ivljaji, izra\v{z}avanje emocija, neverbalno izra\v{z}avanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pranji\'{c}, Tea}, year = {2017}, pages = {68}, keywords = {emotions, experiences, expression of emotions, non-verbal expression}, title = {Emotions and experiences in the teaching of Fine Arts Culture}, keyword = {emotions, experiences, expression of emotions, non-verbal expression}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font