Pregled bibliografske jedinice broj: 1276754
Emocije u odgojno-obrazovnom procesu predmeta Likovna kultura
Emocije u odgojno-obrazovnom procesu predmeta Likovna kultura, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocije u odgojno-obrazovnom procesu predmeta
Likovna kultura
(Emotions in the educational process of the subject
Fine Arts Culture)
Autori
Kovačić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
53
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
poticanje emocija, šablone, slobodne asocijacije, osobno iskustvo
(stimulation of emotions, templates, free associations, personal experience)
Sažetak
Predmet Likovna kultura, osim usvajanja ključnih pojmova likovnog jezika, učenicima bi trebao omogućavati kreativno mišljenje i poticati njegov razvoj koji bi bio vidljiv u učeničkim likovnim uratcima. Iz toga proizlazi važnost emocija u nastavi likovne kulture. Pomoću likovnog rada mogu se prikazati emocije (njihov raspon i intenzitet), a samo stvaranje uratka može imati terapeutsk učinak (izbacivanje frustracija, osvještavanje situacija). Stoga je svrha ovog istraživanja bila potenciranje emocija u nastavi predmeta Likovna kultura. Problem iz kojeg proizlazi tema ovog istraživanja i koji je primijećen u uobičajenom pristupu nastavnom procesu jestšabloniziranost likovnih uradaka učenika i emocionalna distanciranost učenika od vlastitih uradaka. Učenici bi pomoću likovnog doživljaja trebali moći izraziti sebe (subjektivni doživljaj, individualni izraz), pronaći zadovoljstvo tijekom kreativnog stvaranja i osvijestiti da svojim likovnim radom zapravo neverbalno komuniciraju s okolinom. Stoga je osnovni cilj ovog istraživanja bio potaknuti stvaranje slobodnih asocijacija pomoću kojih se razvija kreativno mišljenje i omogućava dešablonizacija likovnih radova, prikazivanje subjektivnih doživljaja te ostvarivanje pozitivne komunikacije koja će pomoći učenicima u gradnji odnosa prema sebi i drugima. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodom i odgovorilo je na sljedeća istraživačka pitanja: Kako stvaranje slobodnih asocijacija utječe na originalnost prikaza određenih emocija? Kako što udaljenije slobodne asocijacije smanjuju šabloniziranost u učeničkim uratcima? Pronalaze li učenici veće zadovoljstvo tijekom kreativnog stvaranja kada stvaraju slobodne asocijacije vezane uz vlastito iskustvo za razliku od stvaranja likovnog rada kada im je svima tema zadana? Istraživanje je ispunilo očekivanja da će se stvaranjem slobodnih asocijacija u učeničkim radovima uočiti različiti subjektivni doživljaji određenih emocija, što je od izuzetne važnosti za osobni razvoj učenika. Na likovnim radovima učenika uočeno je smanjenje šablonskih 3 prikaza te je primijećena želja za izdvajanjem i prikazivanjem osobnog iskustva temeljenog na vlastitim, udaljenim asocijacijama na zadane pojmove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)