Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276747

Metafora i naracija kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture


Bošnjaković, Tea
Metafora i naracija kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb


CROSBI ID: 1276747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metafora i naracija kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture
(Metaphor and narration as links between popular visual culture and teaching of Fine Arts Culture)

Autori
Bošnjaković, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti

Mjesto
Zagreb

Datum
23.09

Godina
2020

Stranica
56

Mentor
Vuk, Sonja

Ključne riječi
metafora, naracija, popularna vizualna kultura, nastava likovne kulture, šablone
(metaphor, narration, pop visual art, art classes, patterns)

Sažetak
Svrha ovoga diplomskog rada bila je proučiti metaforu i naraciju kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture. Temu je bilo vrijedno istražiti zbog odgojne uloge umjetnosti kod učenika te njihova osobnoga i društvenoga razvoja kako u likovnoj kulturi tako i u životnom aspektu. Problem od kojega je krenulo ovo istraživanje jest činjenica da se u Nastavnom planu i programu za Likovnu kulturu (MZOŠ, 2006) ne spominju metafora i naracija u nastavi Likovne kulture niti se spominje bavljenje kreativnošću. Pojam popularne vizualne kulture mijenja se generacijama. Idući problem koji je prisutan u izradi likovnih zadataka i općenito u likovnom izražavanju jesu šablone kojima se učenici koriste. Cilj je bio potaknuti kreativni proces učenika koristeći metaforu i naraciju kao metode građenja osobnoga likovnog izražavanja te poticanja kreativnosti učenika u nastavi Likovne kulture. Također, cilj je bio i udaljiti učenike od šabloniziranja prilikom likovnoga izražavanja. Istraživačka pitanja na koja su rezultati istraživanja odgovorili su sljedeća: Gdje se pojavljuje metafora u popularnoj vizualnoj kulturi? Gdje se pojavljuje naracija u popularnoj vizualnoj kulturi? Kako se upotreba metafore i naracije u vizualnoj kulturi može primijeniti na poticanje kreativnosti u nastavi Likovne kulture? Ovo je istraživanje provedeno u trima akcijskima koracima. Prvi je korak proveden izvan neposredne nastave pregledom učeničkih radova od petoga do osmoga razreda, dok su ostala dva koraka provedena tijekom četiriju nastavnih sati u osmom razredu osnovne škole za vijeme nastave Likovne kulture. Tijekom drugoga akcijskog koraka učenici su uvedeni u način izražavanja pomoću metafore i naracije, a u trećem akcijskom koraku trebali su zadani problem riješiti koristeći metaforu i naraciju te to vizualizirati u svojem likovnom uratku. Navedeno se ostvarilo tijekom drugoga i trećega akcijskog koraka, iako se u drugom akcijskom koraku metafora pretežito prikazuje pomoću šablona. Iduće je očekivanje uključivalo da će učenici prepoznati šablone te da će one izostati u daljnjem likovnom radu učenika što se u potpunosti ostvarilo tijekom trećega akcijskog koraka. No rezultati u drugom akcijskom koraku pokazali su da je učenicima uporaba šablona vrlo bliska zbog lakšega rješenja i izbjegavanja nepoznanice. Također, očekivao se napredak osobnoga razvoja učenika u osmišljanju i nizanju originalnih ideja, odnosno razvoj kreativnosti učenika. Uspoređujući drugi i treći akcijski korak, navedeni je napredak u trećem koraku bio značajno u porastu, šablonizacija se izbjegavala te su metafora i naracija zadovoljavajuće upotrijebljeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bošnjaković, Tea
Metafora i naracija kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
Bošnjaković, T. (2020) 'Metafora i naracija kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture', diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{s}njakovi\'{c}, Tea}, year = {2020}, pages = {56}, keywords = {metafora, naracija, popularna vizualna kultura, nastava likovne kulture, \v{s}ablone}, title = {Metafora i naracija kao poveznice popularne vizualne kulture i nastave Likovne kulture}, keyword = {metafora, naracija, popularna vizualna kultura, nastava likovne kulture, \v{s}ablone}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{s}njakovi\'{c}, Tea}, year = {2020}, pages = {56}, keywords = {metaphor, narration, pop visual art, art classes, patterns}, title = {Metaphor and narration as links between popular visual culture and teaching of Fine Arts Culture}, keyword = {metaphor, narration, pop visual art, art classes, patterns}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font