Pregled bibliografske jedinice broj: 1276740
Skriveni kurikulum u nastavi predmeta Likovna kultura
Skriveni kurikulum u nastavi predmeta Likovna kultura, 2018., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skriveni kurikulum u nastavi predmeta Likovna
kultura
(The hidden curriculum in the course Art culture)
Autori
Seleši, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
91
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
implicitni sadržaji, uloga nastavnika, autoritarnost, socijalizacija, empatija
(implicit content, teacher's role, authoritarianism, socialization, empathy)
Sažetak
Svrha ovog istraživanja prepoznavanje je skrivenog kurikuluma u nastavi likovne kulture. Istraživanje proizlazi iz problema uočenog u našem školstvu, a to je statični, rigidni, službeni, objavljeni Nastavni plan i program i skriveni kurikulum koji ima izrazito snažne prikrivene ciljeve odgoja i obrazovanja. Skriveni kurikulum često se naziva nepisani, implicitni, alternativni, neregistrirani ili parakurikulum. Objašnjava se kao neformalan sustav škole, tj. implicitni (neizrečeni) zahtjevi škole koje učenik treba ispuniti. Školska socijalizacija, osim o tzv. službenom programu, ovisi i o onim vrednotama koje ne trebaju uvijek biti artikulirane u zadacima nastave i učenja. To je primjerice, učiteljev stil poučavanja i učenja, učiteljeve neverbalne poruke, komentari, izbor zadataka, interpretacije koje učitelj bolje vrednuje, međuljudski odnosi u učiteljskom zboru, način upravljanja školom te različiti čimbenici koji utječu na razredno ozračje. Učiteljevo postupanje i ponašanje ishod je njegove implicitne filozofije koja je također nevidljiv dio rada i školske kulture. Učenik često nema skoro nikakvu kontrolu ili utjecaj na ono što uči ili kako uči. Da bi formalno bio uspješan, učenik se pokorava pravilima autoritarnog nastavnog režima. Problematiku vrijedi istražiti s ciljem razotkrivanja stavki skrivenog kurikuluma prvenstveno u svrhu mijenjanja, to jest poboljšanja obrazovnog sustava koje na kraju stvara bolje društvo. Stoga je cilj ovog istraživanja ukazati na probleme u obrazovanju, utjecaje skrivenog kurikuluma na kvalitetu obrazovanja kao i društvenih normi, poretka, propagande i pravila. Korisnost istraživanja je u razotkrivanju stavki skrivenog kurikuluma te u razotkrivanju razmišljanja i mentalnog sklopa učenika zbog utjecaja sadašnjeg obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)