Pregled bibliografske jedinice broj: 1276735
Odgojni učinak stvaralačkog procesa
Odgojni učinak stvaralačkog procesa, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni učinak stvaralačkog procesa
(The educational effect of the creative process)
Autori
Matijević, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
101
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
medijska pismenost, kritičko mišljenje, vizualna kultura, masovni mediji, reklame
(media literacy, critical thinking, visual culture, mass media, advertisements)
Sažetak
Svrha ovog diplomskog rada bila je razviti kritičko mišljenje o vizualnim informacijama iz svakodnevne životne okoline učenika. S obzirom na neprestani razvoj tehnologije i njezinu primjenu u vizualnoj kulturi, školovanje treba usmjeriti na stalno kritičko promatranje vizualnih sadržaja koje učenici konzumiraju tijekom slobodnog vremena. Ovo diplomsko istraživanje ukazuje na problem nesvjesnog oblikovanja ličnosti učenika pod utjecajem masovnih medija. Ono također sugerira i pozitivne strane korištenja istih u nastavnom procesu. Cilj ovog diplomskog istraživanja bio je ponuditi moguće načine razvoja kritičkog promišljanja o pojedinim medijima s kojima se učenici svakodnevno susreću (društvene mreže, reklame, YouTube videa itd.) kroz kreativno izražavanje na nastavi likovne kulture. Tijekom akcijskog istraživanja proveden je upitnik kojim je dobiven uvid u interese i stavove učenika te se na taj način nastava mogla učiniti osobnijom, a sadržaj relevantnijim. Učenici su, potom, kroz promijenjen oblik nastave i korištenjem novih medija bili usmjereni na analizu i sagledavanje pojedinih vizualnih informacija s kritičkim odmakom, donoseći zaključke o njihovoj kvaliteti, namjenama, subliminalnim porukama, učincima na promatrača te sličnim pozitivnim i negativnim aspektima. Rezultatima ovog diplomskog istraživanja odgovorena su sljedeća istraživačka pitanja: - Kako učenici čitaju vizualne informacije i na koji način konzumiraju medijske sadržaje? - Kako se kritičko promišljanje o dominantnim suvremenim medijima može razviti tijekom nastave likovne kulture? - Kakvi su rezultati vidljivi prilikom usporedbe inicijalnih stavova učenika i nakon nastave likovne kulture usmjerene na razvoj kritičkog mišljenja o masovnoj, dominantno vizualnoj kulturi? Konačni rezultati ovog diplomskog rada jesu kritički stavovi o vizualnim informacijama s kojima se učenici svakodnevno susreću, potvrda neophodnosti uključivanja navedenih sadržaja u nastavu u svrhu odgoja te podizanje razine kvalitete vizualnog mišljenja i izražavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)