Pregled bibliografske jedinice broj: 1276661
Poticajni sadržaji za razvoj logičkog i kritičkog mišljenja u udžbenicima iz matematike
Poticajni sadržaji za razvoj logičkog i kritičkog mišljenja u udžbenicima iz matematike, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1276661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticajni sadržaji za razvoj logičkog i kritičkog mišljenja u
udžbenicima iz matematike
(Stmulative Contents for Logical and Crytical Thinking in Primary
Education Mathematics Textbooks)
Autori
Milanović, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
21.09
Godina
2022
Stranica
99
Mentor
Neva Slani
Ključne riječi
logičko mišljenje, kritičko mišljenje, matematika, razredna nastava
(logical thinking, critical thinking, mathematics, primary education)
Sažetak
Neosporna je važnost razvijanja sposobnosti logičkog i kritičkog mišljenja. U moderniziranom svijetu, potrebe za navedenim vještinama sve su veće i veće. Kao takve, očekuje se da se počnu razvijati u što mlađoj dobi. Učitelj razredne nastave ima izrazito veliku ulogu u ostvarenju tih visokih očekivanja. Potrebno je koristiti ispravne sadržaje, metode i pristupe učenju kako bi razvoj tih vještina bio maksimalan. Pojedini predmeti su pogodniji za razvoj kritičkog i logičkog mišljenja jer savladavanje njihovih sadržaja očekuje određenu razinu korištenja logičkog i kritičkog mišljenja. Kao takva, matematika se uzima kao predmet čiji sadržaji zahtijevaju korištenje navedenih mišljenja. Javlja se pitanje u kojoj mjeri su u udžbenicima iz matematike zastupljeni sadržaji koji potiču maksimalan razvoj logičkog i kritičkog mišljenja. Prije negoli se pronađe koliko ima optimalnih sadržaja u udžbenicima matematike, potrebno je definirati pojmove kritičkog i logičkog mišljenja i vidjeti koji su to sadržaji koji imaju najveći učinak na njihov razvoj. Cilj ovog diplomskog rada bio je ponuditi definicije različitih autora o pojmovima kritičkog i logičkog mišljenja, pronaći koji elementi spadaju pod kritičko mišljenje te kako se oni potiču, izdvojiti najrelevantnije elemente kritičkog i logičkog mišljenja te naposlijetku istražiti u kojoj mjeri su sadržaji koji potiču razvoj logičkog i kritičkog mišljenja zastupljeni unutar udžbenika. Javila se kompleksnost i širina pojmova logičkog i kritičkog mišljenja te došlo do zaključka da navedeni pojmovi nisu dovoljno jasno definirani. Razni autori su različito definirali pojmove te naveli druge elemente koji spadaju pod njih. Analizom udžbenika javio se rezultat koji ukazuje na manjak sadržaja koji potiču logičko i kritičko mišljenje. Potrebno je dodatno istražiti područje logičkog i kritičkog mišljenja te jasno i precizno definirati na koji način se ta mišljenja potiču, korištenjem kojih sadržaja i metoda te na bolji način zastupiti sadržaje unutar udžbenika iz matematike jer korištenjem sadašnjih udžbenika, bez posezanja za dodatnim materijalima, učenikovo logičko i kritičko mišljenje neće biti razvijeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Neva Slani
(mentor)