Pregled bibliografske jedinice broj: 1276642
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA ŠTAFELAJNOJ SLICI „PORTRET DJEVOJKE“ IZ PRIVATNOG VLASNIŠTVA
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA ŠTAFELAJNOJ SLICI „PORTRET DJEVOJKE“ IZ PRIVATNOG VLASNIŠTVA, 2022., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA ŠTAFELAJNOJ
SLICI „PORTRET DJEVOJKE“ IZ PRIVATNOG VLASNIŠTVA
(CONSERVATION AND RESTORATION WORK ON THE EASEAL
PAINTING "PORTRAIT OF A GIRL" FROM PRIVATE
COLLECTION)
Autori
Đurić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2022
Stranica
90
Mentor
Horvat Kavazović, Barbara
Ključne riječi
štafelajna slika, portret, konzerviranje, restauriranje, metoda „nit po nit“
(easel painting, portrait, conservation, restoration, "thread by thread" method)
Sažetak
Predmet ovog diplomskog rada je slika na platnu nepoznatog autora. Slika je izrađena uljenim bojama i prikazuje neidentificirani ženski portret. Sliku je na Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina donjela doc. art. Ana Božičević, te je od tada do preuzimanja slika bila pohranjena u depomu Odsjeka. Pod stručnim vodstvom mentorice doc. art. Barbare Horvat Kavazović provedeni su konzervatorsko- restauratorski radovi na slici i pripadajućem drvenom podokviru. Struktura diplomskog rada podijeljenaje u nekoliko cjelina: istraživalački i identifikacijski dio, konzervatorsko- restauratorske radove i na reintegracijsku metodu nit po nit. U prvom istraživalačkom i identifikacijskom dijelu opisane su povijesno- umjetničke okolnosti 19. stoljeća te identifikacija i opis zatečenog stanja slike. U drugom dijelu opisani su konzervatorsi- restauratorski postupci provedeni u sklopu ovog diplomskog rada koji uključuju: čišćenje površine lica i poleđine slike, konsolidacija nosioca, rekonstrukcija nosioca, kitanje, retuš i lakiranje, te čišćenje i lakiranje podokvira. U trećem dijelu diplomskog rada pobliže je opisana suvremena metoda rekonstrukcije platnenog nosioca odnosno metoda nit po nit. Metoda se izvodila na glavnom oštećenju slike te opisuje prednosti i nedostatke njezina izvođenja. Radovi su popraćeni pisanom dokumentacijom, fotodokumentacijom, instrumentalnim i labaratorijskim analizama uzorka izvedenim u prostorima Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina i Tekstilno tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Radovi su izvedeni u svrhu očuvanje objekta „Portreta djevojke“ od daljnjeg propadanja, a ujedno mu je vraćena estetsko- likovna cjelovitost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje