Pregled bibliografske jedinice broj: 1276621
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA SLICI BOGORODICA BEZGREŠNOG ZAČEĆA, PRIVATNO VLASNIŠTVO
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA SLICI BOGORODICA BEZGREŠNOG ZAČEĆA, PRIVATNO VLASNIŠTVO, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA SLICI
BOGORODICA BEZGREŠNOG ZAČEĆA,
PRIVATNO VLASNIŠTVO
(Conservation and restoration works on Immaculate
Conception painting,
private ownership)
Autori
Prevarek, Patricia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
04.06
Godina
2019
Stranica
119
Mentor
Horvat Kavazović, Barbara
Ključne riječi
konzervatorsko-restauratorski radovi, štafelajna slika, ukrasni okvir, papir, nadoknada u sloju osnove
(conservation and restoration treatments, easel paintings, decorative frames, paper, filling the base layer)
Sažetak
U suglasnosti s mentoricom doc. art. Barbarom Horvat Kavazović i gospodinom Nikicom Milasom, vlasnikom slike, za objekt diplomskog rada odabrana je figurativna slika Bogorodica bezgrešnog začeća, nepoznatog autora. Na slici manjih dimenzija u kvalitetno izvedenom ukrasnom okviru između dva zaštitna stakla, pronađenoj na jednom od sajmova antikviteta u Zagrebu, vlasnik je prepoznao njenu umjetničku vrijednost te ju je prepustio u ruke stručnjaka zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, na Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina. S obzirom da je vlasniku postojeće stanje umjetnine priraslo srcu, pokušao se pronaći način kako pristupiti radovima bez da se izvedu cjeloviti restauratorski radovi već samo oni nužni, konzervatorski. S obzirom na količinu oštećenja slikanog sloja i sloja osnove koji bi olakšali prodor vlage i daljnji gubitak slojeva te na nedostatak prihvatljivog sekundarnog nosioca, u dogovoru s mentoricom i vlasnikom, odlučeno je da će se izvesti cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi. U sklopu toga, u cjelini Metode i materijali istražene su metode nadoknade u sloju osnove izradom nekoliko proba s najkompatibilnijim materijalima s obzirom na izvornu tehnologiju slike, te mogućnosti njihove završne obrade. U cjelini Konzervatorsko-restauratorska istraživanja pokušalo se smjestiti sliku u kontekst vremena s obzirom da o njoj ne postoji puno podataka. Jedina dana informacija je papirić manjih dimenzija pronađen na poleđini umjetnine koji opisuje navodna povijesno- umjetnička događanja vremena kada je slika nastala. S navedenim je uspoređen stil i oblikovanje umjetničkog djela kao i izvedene analize na Odsjeku kako bi se što točnije odredilo vrijeme nastanka slike. U konačnici je u konzervatorsko-restauratorske radove uključen ukrasni okvir bez stakla kao i spomenuti papir koji su ukomponirani u završnu prezentaciju djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje