Pregled bibliografske jedinice broj: 1276594
Konzerviranje i restauriranje štafelajnih slika - iskustva s Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu
Konzerviranje i restauriranje štafelajnih slika - iskustva s Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu // INOVATIVNE METODE POUČAVANJA U UMJETNIČKOM PODRUČJU Zbornik sažetaka Osijek, 23. i 24. listopada 2020. / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek, 2020. str. - (predavanje, nije recenziran, kratko priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1276594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzerviranje i restauriranje štafelajnih slika -
iskustva s Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu
(Conservation and Restoration of Easel Paintings –
Experiences at the Academy of Fine Arts in Zagreb)
Autori
Ukrainčik, Tamara ; Horvat Kavazović, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, ostalo
Izvornik
INOVATIVNE METODE POUČAVANJA U UMJETNIČKOM PODRUČJU Zbornik sažetaka Osijek, 23. i 24. listopada 2020.
/ Škojo, Tihana - Osijek, 2020
ISBN
978-953-8181-30-6
Skup
INOVATIVNE METODE POUČAVANJA U UMJETNIČKOM PODRUČJU
Mjesto i datum
Online ; Osijek, Hrvatska, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
konzerviranje, restauriranje, štafelajne slike, obrazovanje, vježbe
(conservation, restoration, easel paintings, education, practice)
Sažetak
Cilj je prezentacije prikazati kompleksnost nastave kolegija Konzerviranje i restauriranje štafelajnih slika na Odsjeku za konzerviranje i restauriranje umjetnina Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Kroz ovaj se kolegij studenti upoznaju s poviješću restauriranja štafelajnih slika – materijalima, metodama i postupcima. Procjenjuju i utvrđuju razloge promjena stanja, usvajaju i primjenjuju stručnu terminologiju te planiraju i izvode zahvate na štafelajnim slikama. Uključenost u sve faze rada na zaštićenim kulturnim dobrima neprocjenjivo je iskustvo za buduće konzervatore- restauratore. No prije rada na umjetninama veliku satnicu nastave obuhvaćaju vježbe na probama i simulacijama stvarne problematike, osmišljene i unaprijeđivane tijekom niza godina kako bi se studenti što bolje upoznali s fizičko- kemijskim karakteristikama materijala specifično razvijenih za konzervatorsko-restauratorsku struku. Ljepila, otapala, materijali za čišćenje, nadoknade, rekonstrukciju i reintegraciju oštećenja, restauratorski pribor, alati, različite metode i pristupi – sve su to područja kojima mladi konzervatori-restauratori moraju ovladati kako bi njihova sveobuhvatna primjena na kompleksnoj, i za svaku umjetninu individualnoj problematici bila u skladu sa standardima struke. Kroz primjere vježbi na probama i simuliranim oštećenjima, studenti stječu vještine potrebne za preciznost u radu na štafelajnim slikama. Razumijevanje, razlikovanje, odabir i primjena optimalnih materijala, metoda i pristupa za pojedini slučaj očekivani su ishodi kolegija. Kroz upoznavanje „alata zanata“ te rada na simuliranim probama, a kasnije i autentičnim umjetninama, studenti stječu bogato iskustvo i sigurnost u samostalnom provođenju zahtjevnih konzervatorsko-restauratorskih postupaka. Probe, vježbe, rad na umjetninama i iskustva dobre prakse isprofilirali su se tijekom dugogodišnjeg obrazovanja mladih konzervatora-restauratora u izrazito kvalitetan silabus kolegija Konzerviranje i restauriranje štafelajnih slika. Kontinuirano unaprijeđivanje suvremenim praksama omogućuju studentima zagrebačke Akademije kvalitetno uključivanje u rad hrvatskih i svjetskih restauratorskih radionica, muzejskih i galerijskih institucija, a posebno je važno istaknuti usađivanje želje za osobnim profesionalnim rastom, daljnjim ulaganjem u vlastito obrazovanje i razvojem karijere kao konzervatora-restauratora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb