Pregled bibliografske jedinice broj: 1276590
Izazovi digitalnog vremena i školsko knjižničarstvo
Izazovi digitalnog vremena i školsko knjižničarstvo // 35. Proljetna škola školskih knjižničara RH
Split, Hrvatska, 2023. (predavanje, domaća recenzija, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1276590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi digitalnog vremena i školsko knjižničarstvo
(Challenges of the digital age and school
librarianship)
Autori
Romić, Kristina ; Golubić, Gabriela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
35. Proljetna škola školskih knjižničara RH
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 30.03.2023. - 31.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školske knjižnice ; web alati ; podcast
(school libraries ; web tools ; podcast)
Sažetak
Velike promjene u društvu i orijentiranost prema novih tehnologijama donijele su znatne promjene u odgojno-obrazovnom sustavu škole. U tom kontekstu, školske knjižnice postaju ključan čimbenik u odgoju i obrazovanju. Školski knjižničari u skladu s tim promjenama provode sasvim novi način poslovanja. U svoj rad uvode novu tehnologiju kako bi svaki učenik mogao dobiti željenu informaciju. Uloga školskog knjižničara u kontekstu novih tehnologija razvija se u dva smjera: u profesionalni razvoj i edukaciju korisnika (Stropnik, 2013). Brzi razvoj novih tehnologija zahtijeva od školskog knjižničara permanentno obrazovanje jer na taj način stječe znanja i vještine o korištenju novih tehnologija pomoću kojih će korisnicima pružati informacije i usluge. Pojavom interneta i velike količine informacija koje se putem njega mogu pronaći teško je razlikovati točne i netočne. U tome se prepoznaje važnost školskog knjižničara koji će, uz učitelje i roditelje, od najranije dobi podučavati korisnike informacijskoj i informatičkoj pismenosti. Ulaskom novih tehnologija u poslovanje školskih knjižnica, njezina tradicionalna uloga se ne mijenja, već se prilagođava novonastalim okolnostima (Stropnik, 2013). Promoviranje čitanja, pismenosti i informiranje korisnika ostaje temeljna zadaća školske knjižnice, a dolaskom digitalnog doba proširuje se pojam pismenosti. U 20. i 21. stoljeću razvija se sve više vrsta pismenosti (informacijska, informatička, tehnološka, digitalna, medijska, web pismenost…), a prelazak u digitalno doba obuhvaća ih više istovremeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti