Pregled bibliografske jedinice broj: 1276581
Školske knjižnice u Hrvatskoj: koliko i što nabavljaju
Školske knjižnice u Hrvatskoj: koliko i što nabavljaju // Stručni skup Izgradnja kvalitetnih knjižničnih zbirki za djecu : knjižničar zna!
Zagreb, Hrvatska, 2023. (predavanje, domaća recenzija, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1276581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školske knjižnice u Hrvatskoj: koliko i što
nabavljaju
Autori
Kristina Romić ; Ana Sudarević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Stručni skup Izgradnja kvalitetnih knjižničnih zbirki za djecu : knjižničar zna!
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školske knjižnice ; nabava građe ; financiranje
(school libraries ; acquisition ; financing)
Sažetak
Školska knjižnica neizostavan je dio cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa. Njen fond se gradi prema nastavnom planu i programu kojim će korisnicima (učenicima, nastavnicima i široj zajednici) moći pružiti potrebne informacije. Nabava knjižnične građe jedna je od osnovnih zadaća svake knjižnice. Pravilan odabir knjižnične građe i stvaranje zbirki preduvjet su za uspješno poslovanje knjižnice i zadovoljstvo njezinih korisnika. Budući da su školske knjižnice jedan od najvažnijih promicatelja i poticatelja informacijske pismenosti, trebaju osigurati knjižničnu građu na svim medijima kako bi zadovoljile obrazovne i informacijske potrebe svojih korisnika jer na taj način doprinose razvoju svih vrsta pismenosti. Prema Zakonu o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti (NN 17/2019, 98/2019, 114/2022) knjižnice su obvezne prikupljati statističke podatke o svome poslovanju i unositi ih u sustav jedinstvenog elektroničkog prikupljanja statističkih podataka o poslovanju knjižnica pri Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu. U izlaganju će biti predstavljeni rezultati analize statističkih podataka unesenih u Sustav jedinstvenog elektroničkog prikupljanja statističkih podataka o poslovanju knjižnica. Analiza statističkih podataka obuhvaća sve vrste školskih knjižnica u Republici Hrvatskoj u petogodišnjem razdoblju (2017. – 2021.). Prikazani rezultati analize daju podatke o najčešćim vrstama nabave, o vrsti nabavljene građe te o njenom financiranju, odnosno, o izvorima financiranja nabave građe. Na osnovi toga može se zaključiti da se i u osnovnoškolskim i u srednjoškolskim knjižnicama još uvijek najviše nabavljaju, tj. kupuju tiskane knjige (u odnosu na elektroničku i AV građu, odnosno didaktiče igračke) što u najvećem postotku financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja. To pak sugerira da se prvenstveno nabavljaju djela za cjelovito čitanje, tzv. lektira, budući da su sredstva nadležnog ministarstva namijenjena nabavi te vrste građe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti