Pregled bibliografske jedinice broj: 1276573
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA ŠTAFELAJNOJ SLICI „BREŽULJKASTI KRAJOLIK S GONIČEM KONJA“ IZ MUZEJA SLAVONIJE U OSIJEKU
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA ŠTAFELAJNOJ SLICI „BREŽULJKASTI KRAJOLIK S GONIČEM KONJA“ IZ MUZEJA SLAVONIJE U OSIJEKU, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA
ŠTAFELAJNOJ SLICI „BREŽULJKASTI KRAJOLIK S GONIČEM
KONJA“ IZ MUZEJA SLAVONIJE U OSIJEKU
(CONSERVATION AND RESTORATION WORKS ON
TO THE EASEAL PICTURE "HILLLY LANDSCAPE WITH HORSE
HEARDER" FROM THE MUSEUM OF SLAVONIA IN OSIJEK)
Autori
Gradiški, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
96
Mentor
Bučan, Jagor ; Horvat Kavazović, Barbara
Ključne riječi
štafelajna slika, konzerviranje, restauriranje, pejzaž, Prandau-Normann, Valpovo, KOMZA
(easel painting, conservation, restoration, landscape, Prandau-Normann, Valpovo, KOMZA)
Sažetak
U ovom diplomskom radu opisani su konzervatorsko-restauratorski radovi na štafelajnoj slici „Brežuljkasti krajolik s goničem konja“ nepoznatog autora. Slika je u vlasništvu Muzeja Slavonije u Osijeku od 1947. godine, a potječe iz konfisciranog1 dvorca Prandau-Normann u Valpovu. Umjetnička zbirka obitelji Prandau-Normann jedna je od najcjelovitijih zbirki Slavonskoga plemstva. Cilj konzervatorsko-restauratorskih radova bio je pripremiti sliku za izložbu zbirke Prandau- Normann koja će biti održana 2018. godine. Teorijski dio rada posvećen je radu Komisije za zaštitu i čuvanje spomenika kulture (KOMZA-e) čiji članovi su imali zadaću da popišu, evidentiraju i organiziraju sigurnu pohranu predmeta koji imaju spomeničke odlike iz slavonskih dvoraca i konfisciranih objekata.2 Ovaj rad pobliže prikazuje rad komisije, te ukazuje na to koliko je njihov rad bio značajan za očuvanje hrvatske pokretne i nepokretne baštine u godinama nakon Drugog svjetskog rata. Praktični dio rada usredotočen je na konzervatorsko-restauratorske radove na slici, pri čemu je najveći naglasak na reintegraciji platnenog nosioca. Slika je u izvjesnom periodu pretrpjela velika mehanička oštećenja, najvjerojatnije zadobivena udarcima čekićem ili sličnim predmetom. Oštećenja su zahvatila sve slojeve slike, pa je konzervatorsko-restauratorski postupak zahtijevao nadoknadu svih tehnoloških slojeva. Za nadoknade u sloju platnenog nosioca korišteno je izvorno platno s poruba slike. S obzirom na veliki broj oštećenja platnenog nosioca, odlučeno je da će se slika dublirati na novi platneni nosilac, kako bi se postigla što veća stabilnost slike. Naposljetku, slika je retuširana i zaštićena zaštitnim slojem laka. Po završetku radova, slika će biti vraćena vlasniku sa kompletnom konzervatorsko- restauratorskom dokumentacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb