Pregled bibliografske jedinice broj: 1276568
Oblik i prostor u ranom učenju matematike
Oblik i prostor u ranom učenju matematike // Poremećaji u ponašanju djece i mladih / Macanović, Nebojša (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja, 2022. str. 632-642 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1276568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblik i prostor u ranom učenju matematike
(Shape and Space in the Early Teaching of Mathematics)
Autori
Slani, Neva ; Tomić, Teodora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poremećaji u ponašanju djece i mladih
/ Macanović, Nebojša - Banja Luka : Centar Modernih Znanja, 2022, 632-642
Skup
VII međunarodna naučna konferencija "Društvene devijacije" - Poremećaji u ponašanju djece i mladih
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 09.09.2022. - 10.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
oblici, geometrijsko mišljenje, transformacije, manipulacija, vizualizacija
(shape, geometric thinking, transformations, manipulation, vizualization)
Sažetak
Rad daje pregled dijela teorija i radova značajnih za promišljanje nastave oblika i prostora, posebice u ranom učenju. Pritom upućuje na nove mogućnosti koje mogu mijenjati krajolik obrazovanja geometrije. Cilj je suvremeniji, kvalitetniji kurikul i nastava oblika i prostora, s boljim postignućima učenika i manje prouzrokovane tjeskobe u učenika. Tu spadaju: istraživanje shvaćanja oblika i prostora, njegove povezanosti sa školskom matematikom i geometrijom, važnost geometrije preslikavanja u nastavnom planu uključujući simetriju i druge izometrije, funkcija crtanja, modeliranja, igre, opisivanja u konstrukciji geometrijskog znanja, uloga digitalnih tehnologija i mogućnost proširenja geometrije osnovne škole od njezinog tipičnog naglaska na rječniku do rada na sastavljanju, rastavljanju, razvrstavanju, uspoređivanju i mentalnom upravljanju dvodimenzionalnim i trodimenzionalnim figurama. Promjena pristupa u poučavanju geometrije kompatibilna je s naglaskom na konstruktivistički pristup u poučavanju i kreiranju kurikula.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Neva Slani
(autor)