Pregled bibliografske jedinice broj: 1276551
Mijenjanje paradigme: Uloga umjetničkog obrazovanja u kompetencijama za buduća zanimanja
Mijenjanje paradigme: Uloga umjetničkog obrazovanja u kompetencijama za buduća zanimanja // ZBORNIK SAŽETAKA BOOK OF ABSTRACTS 1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija 1st International Artistics and Science Conference / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana ; Bačlija Sušić, Blaženka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 36-36 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1276551 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mijenjanje paradigme: Uloga umjetničkog obrazovanja u kompetencijama za buduća zanimanja
(Paradigm shift: The role of art education in competences for future proffesion competences)
Autori
Loher, Ida ; Bračun, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
ZBORNIK SAŽETAKA BOOK OF ABSTRACTS 1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija 1st International Artistics and Science Conference
/ Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana ; Bačlija Sušić, Blaženka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 36-36
ISBN
978-953-8115-58-5
Skup
ACE 1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija 1st International Artistics and Science Conference
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije, STEAM, STEM, umjetničke forme, umjetničko obrazovanje
(competences, STEAM, STEM, artistic forms, artistic education)
Sažetak
Istraživanje prati promjenu percepcije vještina, znanja i sposobnosti koje se razvijaju umjetničkim izražavanjem te kako promjena stava utječe na način sagledavanja budućeg zanimanja.Na početku ispituje se znaju li mladi koje se kompetencije (znanja, vještine, sposobnosti) mogu steći/razviti izražavanjem različitim umjetničkim formama. Ispituje se koliko mladi znaju o kompetencijama koja su vezane za likovno izražavanje ; prepoznaju li njihovu praktičnu funkciju u svakodnevnom životu ; mogu li biti važne za njihovo buduće zanimanje. Nadalje, ispituje se znaju li mladi koje su im kompetencije potrebne za zanimanja kojima se planiraju baviti te na kojim bi nastavnim predmetima ili izvannastavnim aktivnostima mogli razviti te kompetencije.Nakon prolaska ispitanika kroz kreativni proces raznih umjetničkih forma (slikarstvo, crtež, fotografija, izrada lutaka, kostima, scenografije, različite forme dramskog izražavanja) ispituje se promjena stava o kompetencijama koje razvijaju te aktivnosti. Ispituje se mogu li prepoznati neke od razvijenih kompetencija kao potrebne za buduće zanimanje te može li promjena stava te nove spoznaje pomoći u odabiru budućeg zanimanja. Istraživanje ispituje tezu da umjetničko obrazovanje treba imati ravnopravnu ulogu sa STEM- predmetima te da umjetničko obrazovanje pridonosi razvoju neophodnih kompetencija za buduća zanimanja i tržište rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)