Pregled bibliografske jedinice broj: 1276470
Kabinet čuda - Utjecaj vizualne kulture na percepciju i kreativnost učenika osnovne škole
Kabinet čuda - Utjecaj vizualne kulture na percepciju i kreativnost učenika osnovne škole, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kabinet čuda - Utjecaj vizualne kulture na
percepciju i kreativnost učenika osnovne škole
(CABINET OF CURIOSITIES - the influence of visual
culture on the perception and creativity of
elementary school pupils)
Autori
Elezović, Lora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
116
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
identitet, individualnost, kreativnost, vizualna kultura, novi mediji
(identity, individuality, creativity, visual culture, new media)
Sažetak
Problem proizlazi iz sustava, odnosno onoga što ne funkcionira unutar njega, a to je da se ne bavi kritičkim promišljanjem vizualne okoline učenika. Zbog nedostatka znanja u području vizualne kulture, učenici ne pridaju dovoljnu važnost procesu gledanja i promatranja što dovodi do brzopletog usvajanja vizualnih informacija i stvaranja manipulativnih utjecaja na razvoj učenikove percepcije. Cilj je ovog diplomskog rada ispitati i provjeriti učenikovu svijest o prisutnosti vizualne kulture kojom je okružen u svakodnevnom životu i utjecaju nametnutih društvenih vrijednosti koje se očituju kroz razne oblike vizualne kulture i manipulira učenikovu jedinstvenost. Istraživanje je bilo provedeno kvalitativnom metodom, uz primjenu ankete, pisanih bilješki vođenih tijekom nastavnih sati i fotodokumentacije učeničkih radova. Kao rezultat istraživanja očekuje se promjena iz koraka u korak vizije okoline i odnosa sebe u okolini. Kroz prvi korak, mentalnu mapu, učenici su spoznali suvremeni kontekst i način koji utječe na njega / nju i na njegov/njezin izbor ( izražavanje vlastite osobnosti). U drugom koraku naglasak je bio na vlastitom kabinetu čuda danas, individualni izbor za svakog učenika, odnosno interpretaciji osobnog kabineta čuda, odnosno kolekcije. Koncept kabineta čuda naglasak je stavljao na vlastitu „kolekciju“ omiljenih predmeta. Provodio se manji projekt sakupljanja van škole u kojem je učenik odabirao što mu se sviđa i zašto mu se sviđa. U trećem koraku formirala se ideja vlastitog putnog kofera današnjeg tinejdžera za odlazak ili „preživljavanje“ u školi. Istraživačka pitanja na koje je ovo istraživanje odgovorilo svojim rezultatima su: 1. Kako se vizualna kultura odražava u vizualnim radovima učenika? 2. Kako usmjeriti učenike na kritičko promišljanje i kreativno interpretiranje vizualne kulture iz svakodnevnog okruženja? Rezultatima istraživanja potvrđeno je da sadržaji popularne vizualne kulture utječu na oblikovanje osobnog identiteta učenika. Zbog nedostatka znanja u području vizualne kulture učenici nesvjesno usvajaju nametnute manipulativne prikaze, interese i pravila ponašanja zbog čega gube svoju individualnost, kreativnost i jedinstvenost. Kroz likovni zadatak najčešće se predstavljaju poput ostalih, odnosno priklanjaju se nametnutim utjecajima društvenih normi. Preispitivanjem i promatranjem vlastitog vizualnog iskustva kroz likovni rad učenici uočavaju važnost utjecaja vizualne kulture i razvijaju kritičko mišljenje koje doprinosi stvaranju zdrave samosvijesti i samopouzdanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)