Pregled bibliografske jedinice broj: 1276463
Percepcija tijela pomoću stvaralačkog procesa
Percepcija tijela pomoću stvaralačkog procesa, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija tijela pomoću stvaralačkog procesa
(Perception of the body through the creative process)
Autori
Djanješić, Valerija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2020
Stranica
108
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; nastava likovne kulture ; neverbalna komunikacija ; novi mediji ; performativna komunikacija ; videozapis
(art culture ; emotional intelligence ; nonverbal communication ; new media ; performative communication ; video)
Sažetak
Svrha ovog diplomskog rada bila je upoznati učenike s performativnim načinom izražavanja osobnih emocija. Učenici su upotrebom vlastitog tijela i neverbalne komunikacije izrazili određene poruke koje su zatim zabilježili u mediju videa. Problem koji je prethodno bio uočen u uobičajenom pristupu nastavi bilo je nedovoljno poticanje i razvijanje emocija učenika prema određenom nastavnom sadržaju. Takvo provođenje nastave dovodilo je do nedovoljnog razvijanja emocionalne inteligencije i stavljanja učenika u položaj pasivnog promatrača nastavnog procesa. Cilj istraživanja bio je aktivirati cjelokupnu osobnost učenika, odnosno, potaknuti ih na aktivno sudjelovanje, suradnju, promišljanje o temi, formiranje stavova i kritičko mišljenje s konačnim ciljem izražavanja emocija performativnim putem ‒ pokretom, gestom, ekspresijom te omogućiti učenicima slobodno izražavanje pokretom s namjerom poticanja kreativnosti. Rezultatima istraživanja dobiveni su odgovori na sljedeća istraživačka pitanja: 1) Kako povezati performativni način izražavanja i emocije? 2) Kako možemo izraziti neverbalnu komunikaciju kroz prizmu novih medija ‒ videozapisa? 3) Kako možemo vizualnim izražavanjem pomoću vlastitog tijela izraziti određene poruke? Istraživanje je bilo provedeno kvalitativnim i performativnim istraživanjem u dvama osmim razredima tijekom četiriju nastavnih sati. Očekivalo se da će učenicima ovakav način provođenja nastave biti zanimljiviji od uobičajenog te da će njihovo izražavanje biti kreativnije i autentičnije, što se u konačnici potvrdilo njihovim sudjelovanjem u nastavi i rezultatima njihovih videouradaka. Korisnost ovog istraživanja vidjela se u osvješćivanju vlastitih emocija učenika te njihovu izražavanju kroz vlastitu tjelesnost ‒ pokretom i gestom. Takav način rada učenicima je omogućio izražavanje na slobodniji način, učenje nastavnog sadržaja osobnim iskustvom te upoznavanje drugačijeg načina izražavanja primjenom novih medija – videozapisa. Učenici su prilikom istraživanja aktivno sudjelovali u nastavi, a vizualni uradci koje su snimili izravno su se referirali na sredinu u kojoj se nalaze. Istraživanjem je potvrđeno da je učenicima prirodno vlastitom tjelesnošću izraziti emocije, mišljenja te iznijeti kritički stav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)