Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276461

Umjetnost kao komunikacija


Hršak, Tomislav
Umjetnost kao komunikacija, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagreb


CROSBI ID: 1276461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Umjetnost kao komunikacija
(Art as communication)

Autori
Hršak, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2017

Stranica
80

Mentor
Vuk, Sonja

Ključne riječi
suvremena umjetnost ; suvremeni mediji ; umjetnička instalacija ; komunikacija
(contemporary art ; contemporary media ; art installation ; communication)

Sažetak
Prema postojećem Nastavnom planu i programu za likovnu kulturu u osnovnim školama, učenici se u nastavi Likovne kulture minimalno susreću sa suvremenim tendencijama u umjetnosti. Takav program dovodi do upoznavanja učenika samo sa tradicionalnim medijima i tradicionalnim pristupima umjetnosti. Naglaska na promišljanju o likovnom djelu gotovo da nema, kao niti praktične izvedbe likovnih uradaka u suvremenim medijima. Učenici se sa suvremenom umjetnošću zapravo počinju susretati tek u srednjoj školi i nerijetko tada dolazi do averzije i podcjenjivanja iste. Učenici bi se trebali puno ranije upoznati sa suvremenim tendencijama u umjetnosti i okušati se u stvaranju istih kako bi kasnije lakše shvatili problematiku suvremene umjetnosti. Istraživanje se bavilo upravo tim problemom ; kako učenicima kroz nastavu likovne kulture približiti suvremene tendencije u umjetnosti. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati jesu li, i u kojoj mjeri, učenici informirani o suvremenoj umjetnosti. Osim toga, težište je bilo i na njihovoj reakciji na izradu umjetničke instalacije, koja je kao izborna tema često zapostavljena ili potpuno izostavljena u osnovnoškolskom obrazovanju. Istraživanjem se pokušalo odgovoriti na sljedeća pitanja: Koliko su učenici upoznati sa suvremenom umjetnošću? Jesu li zainteresirani za izradu instalacija? Koliko su likovni radovi učenika kreativni kada im se ne određuje materijal za rad? Dobivenim rezultatima istraživanja odgovorilo se na istraživačka pitanja, a svrha rada je opravdana. Uključivanjem suvremene umjetnosti u nastavu, učenici se upoznaju s aktualnim zbivanjima u umjetnosti, a drugačijim pristupima i poticanjima kreativnosti otvaraju se bezgranična polja ostvarenja zamisli i ideja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Hršak, Tomislav
Umjetnost kao komunikacija, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagreb
Hršak, T. (2017) 'Umjetnost kao komunikacija', diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Hr\v{s}ak, Tomislav}, year = {2017}, pages = {80}, keywords = {suvremena umjetnost, suvremeni mediji, umjetni\v{c}ka instalacija, komunikacija}, title = {Umjetnost kao komunikacija}, keyword = {suvremena umjetnost, suvremeni mediji, umjetni\v{c}ka instalacija, komunikacija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Hr\v{s}ak, Tomislav}, year = {2017}, pages = {80}, keywords = {contemporary art, contemporary media, art installation, communication}, title = {Art as communication}, keyword = {contemporary art, contemporary media, art installation, communication}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font