Pregled bibliografske jedinice broj: 1276455
Edukacija nastavnog kadra - Kompetencije za rad u nastavi 21. stoljeća
Edukacija nastavnog kadra - Kompetencije za rad u nastavi 21. stoljeća, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacija nastavnog kadra - Kompetencije za rad u
nastavi 21. stoljeća
(Education of teaching staff - Competencies for
teaching in the 21st century)
Autori
Bađun, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2021
Stranica
46
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
igrifikacija, kompetencije, nastava, suvremeno obrazovanje, vizualizacij
(competencies, gamification, modern education, teaching, visualization)
Sažetak
Problem od kojeg polazi ovo diplomsko istraživanje je nedostatak suvremenih pristupa učenju u visokom obrazovanju te u obrazovanju odraslih. Preciznije, istražena je jedna od mogućnosti osuvremenjivanja procesa učenja kod studenata učiteljskih i nastavničkih studija te kod stručnog učiteljskog i nastavničkog kadra. Opširna i sveobuhvatna stručna literatura dovodi do površnog učenja koje se temelji na reprodukciji informacija prilikom čega nerijetko izostaje usvajanje konkretnih vještina koje imaju praktičnu primjenu. U doba digitalnih medija i informacijske tehnologije, tradicionalni pristupi učenju i čitanje opširne literature postaju studentima opterećujući i nezanimljivi pa se, sukladno okolini, proces učenja i poučavanja mora promijeniti kako bi (p)ostao relevantan i svrsishodan. Obrazovni sistem unutar kojeg je učenje usmjereno na usvajanje konkretiziranih suvremenih znanja i vještina će, kao finalni produkt, proizvesti osposobljenog i kompetentnog pojedinca koji može djelovati unutar društva u kojem živi te biti pokretač razvoja. Cilj provedenog istraživanja bio je pokušati odgovoriti na postavljeno pitanje: Na koji način se stručna literatura može približiti studentima te učiteljima i nastavnicima? Istraživanje je provedeno kvalitativnom i kvantitativnom metodom, uz korištenje online anonimnih anketa te putem osmišljavanja i igranja edukativne digitalne igre. Potvrđeno je da uporabom digitalnih alata te putem igrifikacije i vizualizacije, usvajanje stručne literature postaje zabavno, osobno i smisleno. Takvi rezultati doveli su do zaključka da digitalne edukativne igre i aplikacije mogu približiti sadržaj stručne literature te da zasigurno imaju mjesto u suvremenom obrazovanju koje je orijentirano na usvajanje kompetencija potrebnih za snalaženje i rad u 21. stoljeću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)