Pregled bibliografske jedinice broj: 1276450
Oblikovanje osobnog identiteta u nastavi likovne kulture
Oblikovanje osobnog identiteta u nastavi likovne kulture, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje osobnog identiteta u nastavi likovne
kulture
(Shaping of personal identity in fine arts culture
education)
Autori
Garčević, Bianka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
118
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
emocije u nastavi likovne kulture, empatija, pozitivna komunikacija, predrasude, rješavanje problema humorom, stereotipi
(emotions in art classes, empathy, positive communication, prejudices, solving problems with humor, stereotypes)
Sažetak
Svrha ovog diplomskog istraživanja bila je potaknuti učenike na razmišljanje o vlastitom identitetu te stvaranje puta prema istom kroz rješavanje problema humorom. S obzirom na to da je školsko okruženje u kojem se nalaze učenici različitih stajališta, obiteljskih pozadina i sl., bilo je potrebno najprije pristupiti problemu prihvaćanja različitosti. Ovim diplomskim radom ukazalo se na problem u organizaciji nastave i učitelja koji se isključivo bave nastavnim sadržajem te se zanemaruje odgojni aspekt u smislu pripreme učenika na život i funkcioniranje u društvu. U prvoj fazi akcijskog istraživanja proveden je online upitnik koji se odnosio na stavove učenika te su se time ispitali stereotipi koji se javljaju kod učenika osmih razreda osnovne škole. Pitanja su oblikovana tako da odgovaraju uzrastu. Postavljena su pitanja vezana uz odnos učenika prema manjinama, odnos prema drugima lošijeg ekonomskog statusa i sl. te je time ispitano koliko je predrasuda u školskom okruženju. U drugoj i trećoj fazi istraživanja učenici su u razredu najprije rješavali postavljeni problem kroz nekoliko zadataka s naglaskom na korištenje humora. Različitim metodama i zadacima učenici su rješavali probleme u komunikaciji te ih se usmjeravalo na pozitivan ishod komunikacije. Na taj način promišljalo se kako razumjeti kada se u komunikaciji radi o negativnim emocijama prema sebi ili drugome i na taj način djelovati kako bi se problem riješio kompromisom tako da niti jedna strana nije povrijeđena. Rezultatima istraživanja odgovoreno je na sljedeća istraživačka pitanja: - Koji su stereotipi najučestaliji u školskom okruženju? - Koje predrasude se javljaju, a vezane su uz ispitane stereotipe? - Kako učenici rješavaju problem stereotipa individualno, ali i u komunikaciji s drugima? - Kako riješiti problem humorom i potaknuti mlade osobe na razmišljanje o vlastitom identitetu? Rezultati istraživanja su razumijevanje vlastitih obrazaca ponašanja te kako ih upotrijebiti u komunikaciji s drugima u svrhu dobre i pozitivne komunikacije. Korištenjem humora u tu svrhu shvaćeno je kako okolina lakše prihvaća ono što je ponekad teško čuti ili nešto nepoznato što se odbija razumjeti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)