Pregled bibliografske jedinice broj: 1276446
Vizualizacija puta u odraslost: interpretacija teme u mediju grafike
Vizualizacija puta u odraslost: interpretacija teme u mediju grafike, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1276446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualizacija puta u odraslost: interpretacija teme
u mediju grafike
(Visualization of the path to adulthood:
interpretation of the theme in the medium of
graphics)
Autori
Koprivnjak, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2021
Stranica
79
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
adolescenti, grafičke tehnike, nastava u umjetničkim školama, planiranje budućnosti, vizualizacija budućnosti
(adolescents, graphic techniques, teaching in art schools, planning of the future, visualization of the future)
Sažetak
Istraživanje u ovom diplomskom radu temeljilo se na proučavanju stavova, želja, mogućnosti i načina vizualizacije bliže ili daljnje budućnosti likovnih radova učenika srednje umjetničke škole. Cilj je bio istražiti mogućnosti učeničkih utjecaja na odluke koje donose te njihovu svjesnost i odgovornost u oblikovanju istoga. Problem koji je bio polazište ovog istraživanja je taj što učenici srednjoškolskog uzrasta ne razmišljaju dovoljno o budućnosti i o tome kako oni mogu utjecati na nju. Učenici drugoga razreda srednje škole (15 – 16 godina) na pragu su odraslosti te trebaju početi razmišljati o eventalnom budućem fakultetu, zapošljavanju i ostalome što ulazi u tzv. život odraslih. Bez planiranja navedenoga učenici postaju izgubljeni te donose ishitrene odluke jer ne razmišljaju dugoročno. Cilj istraživanja je bilo potaknuti učenike na promišljanje o svojim odlukama koje će utjecati na njihovu budućnost, osvještavanje mogućnosti slobodnog odabira želja i prilika u njihovu samoostvarenju. Istraživačka pitanja na koja se pokušalo odgovoriti rezultatima istraživanja bila su: 1) kako učenike potaknuti na vizualiziranje bliže ili daljnje budućnosti ovisno o njihovim željama i sposobnostima te 2) na koji način učenici promišljaju i vizualiziraju budućnost. Sprovedeno je akcijsko istraživanje u tri koraka. U prvom koraku učenici su istraživali svoje želje i mogućnosti za planiranje budućnosti te su navedeno izvodili na likovnom radu kroz izradu vlastitoga žiga. U drugom koraku učenici su radili vizualni prikaz za otiskivanje matrica na majice dok se treći korak odnosio na evaluaciju postignutih rezultata. Rezultati istraživanja pokazali su da su učenici počeli promišljati o budućnosti te ostvarili jasniju predodžbu istoga. Uspješno su potaknuti na planiranje budućnosti i promišljanje o njoj te su stvorili predodžbu o vlastitim mogućnostima vizualne interpretacije budućnosti. Na taj način su se učenici aktivno uključili u planirano odrastanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)