Pregled bibliografske jedinice broj: 1276440
Utjecaj stereotipa i predrasuda u društvu na osobni likovni izraz učenika osnovne škole
Utjecaj stereotipa i predrasuda u društvu na osobni likovni izraz učenika osnovne škole, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stereotipa i predrasuda u društvu na osobni
likovni izraz učenika osnovne škole
(The influence of stereotypes and prejudices in
society on the personal artistic expression of
elementary school pupils)
Autori
Mesić, Adela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
76
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
fotostrip, nastava likovne kulture, predrasude, stereotipi, video
(photo strip, art classes, prejudices, stereotypes, video)
Sažetak
Svrha ovog diplomskog rada bila je dobiti uvid o predrasudama i stereotipima nametnutim učenicima te ih kroz nastavu likovne kulture potaknuti na toleranciju. Suzbijanjem predrasuda i stereotipa u dječjoj dobi može se spriječiti njihovo nastajanje kasnije, što je zaista važno jer su predrasude i stereotipi uvelike rašireni radi utjecaja starijih generacija i tradicije. Cilj je bio učenicima rekonstruirati stara uvjerenja te im stvoriti plodnu podlogu za nova i pravednija pomoću vizualnih uradaka. Kroz akcijsko istraživanje u tri koraka bila je provedena anketa kojom je ispitana količina i razina raširenosti stereotipa i predrasuda kod učenika u osnovnoj školi, a zatim su učenici kroz preoblikovani dio nastave likovne kulture prolazili proces usvajanja novih i promijenjenih stajališta. Rezultatima ovog diplomskog istraživanja pokušalo se odgovoriti na iduća pitanja: Koliko su stereotipi i predrasude rašireni kod djece u osnovnoj školi? Kako se stereotipi i predrasude mogu promijeniti kroz likovno izražavanje učenika? Jesu li se stajališta učenika promijenila nakon provedene nastave? Rezultati ovog diplomskog rada prikazani su kao varijante kojima se kod učenika putem nastave likovne kulture mogu izmijeniti stereotipi i predrasude koje su do tada imali na štetu određenih skupina ljudi. Doprinos rada su primjeri kroz koje se može uočiti na koji način djeca mogu promijeniti svoja stajališta kroz likovno izražavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)