Pregled bibliografske jedinice broj: 1276424
Socijalne razlike u stvaralaštvu učenika osnovne škole
Socijalne razlike u stvaralaštvu učenika osnovne škole, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne razlike u stvaralaštvu učenika osnovne
škole
(Social differences in the creativity of primary
school students)
Autori
Šiprak, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
71
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
materijalizam, socijalne razlike, diskriminacija, Likovna kultura, društvena nejednakost
(materialism, social differences, discrimination, art and culture, social inequality)
Sažetak
Svrha ovog diplomskog rada bila je ukazati na materijalizam i vršnjačko zlostavljanje, upozoriti na utjecaj nasilja iz okoline te potaknuti učenike na suzbijanje diskriminacije na temelju čijeg materijalnog stanja. Prvenstveno je bilo važno ustanoviti u kojoj se mjeri i na koji način socijalne razlike uočavaju i odražavaju u likovnom stvaralaštvu učenika te koliko je sam predmet bitna odredba u njihovom vizualnom izražavanju. Problem od kojeg je ovo diplomsko istraživanje poteklo jest porast svakodnevne socijalne diskriminacije te prevelika opterećenost učenika i mladih materijalnim stvarima. Cilj istraživanja bio je uočavanje navedenih problema u likovnom stvaralaštvu učenika te nalaženje načina kako preusmjeriti pažnju s materijalnog na osobnost i različitost svakog učenika kao člana zajednice. Rezultatima diplomskog istraživanja odgovorilo se na sljedeća istraživačka pitanja: Jesu li se učenici suočili s diskriminacijom na materijalnoj osnovi u školi ili razredu? Koliko su učenici opterećeni materijalnim i koliko ih to određuje? Odražava li se u likovnim radovima učenika materijalna nejednakost? Istraživanje je bilo provedeno kvalitativnom metodom. Korišteni instrumenti tijekom istraživanja bili su anketa pomoću koje se dolazi do stavova i iskustva učenika u četirima razredima osnovne škole te likovni radovi učenika triju razreda. Prema rezultatima istraživanja uočeni su nesvjesni stavovi učenika prema materijalnom te diskriminacija na materijalnoj osnovi koja se svakodnevno pojavljuje. Tijekom razdoblja istraživanja poticana je borba protiv diskriminacije i negativnog utjecaja okoline. Iako učenici nerado govore o materijalnoj diskriminaciji, ili je nisu svjesni, u likovnim radovima zasigurno vidimo utjecaj materijalizma na svakodnevni život učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)