Pregled bibliografske jedinice broj: 1276418
Postizanje kvalitete osobe kroz odnos umjetnosti i života
Postizanje kvalitete osobe kroz odnos umjetnosti i života, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postizanje kvalitete osobe kroz odnos umjetnosti i
života
(Achieving personal quality through relationship of
art and life)
Autori
Petric, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
66
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
suvremena umjetnost, osobnost, samoostvarenje
(contemporary art, personality, self-realization)
Sažetak
Naglasak ovog istraživanja stavljen je na učeničku percepciju suvremene vizualne umjetnosti i postizanje kvalitete osobe u nastavi Likovne kulture. Korelacija između te dvije odrednice jasna je ako uzmemo u obzir da se većina djela suvremene vizualne umjetnosti bavi pitanjem pojedinca i društva, a samim su time primjena i poučavanje suvremenih umjetničkih praksi u osnovnim školama poželjne kao metode za samoostvarenje učenika. No, prema postojećem Nastavnom planu i programu za likovnu kulturu u osnovnim školama, učenici se u nastavi Likovne kulture minimalno susreću sa suvremenim tendencijama u umjetnosti. Naglaska na refleksiju likovnog djela gotovo da nema, kao niti praktične izvedbe likovnih radova u suvremenim medijima. Ovim radom istražuje se što je kvaliteta osobe, kako su je definirali pojedini psiholozi i filozofi te koja je veza razvoja kvalitete osobe i umjetnosti, tj. kreativnosti i vizualne kulture. Istraživanjem se nastojalo ustanoviti koji čimbenici utječu na razvoj intrapersonalne inteligencije kod učenika, čiji je razvoj neophodan za samoaktualizaciju osobe i kako bi nastava Likovne kulture mogla doprinijeti njenom razvoju. Analizirajući odnos umjetnosti i života, zapanjujući je nesrazmjer poučavanja suvremene umjetnosti i umjetnosti prethodnih razdoblja. Primjenjujući prakse suvremene umjetnosti učenici doista neposredno uče o sebi i svijetu i na taj način ih se priprema za konkretne probleme s kojima bi se mogli susresti u budućnosti te bi se nesrazmjer trebao smanjiti. Rezultatima istraživanja odgovoreno je na sljedeća pitanja: Kako se intrapersonalna inteligencija učenika može poticati u nastavi Likovne kulture? Kako nastava Likovne kulture može doprinijeti samoostvarenju učenika? Kako suvremena vizualna umjetnost utječe na postizanje kvalitete osobe? Kako učenici promišljaju odnos vizualne umjetnosti i života? Uključivanjem suvremene vizualne umjetnosti u nastavu, učenici se upoznaju s aktualnim zbivanjima u umjetnosti, a drugačijim pristupima i poticanjima konceptualnog mišljenja omogućuje se kvalitetniji razvoj osobnosti na putu prema samoaktualizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)