Pregled bibliografske jedinice broj: 1276414
Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda
Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda // Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 117-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1276414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda
(How information and communication technologies are used by students in grades 5 to 8)
Autori
Košćec Bousfield, Gordana ; Loher, Ida ; Bračun Filipović, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija
/ Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 117-117
ISBN
978-953-7210-77-9
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metodika nastave likovne kulture ; Nacionalni obrazovni kurikulum ; suvremene tehnologije i mediji ; verbalne/pisane i vizaualne informacije ; vizualne kompetencije
(art teaching methodology ; National curriculum ; modern technologies and media ; verbal/written and visual information ; visual competence)
Sažetak
Prisutnost suvremenih tehnologija i medija u svakodnevnoj upotrebi u posljednjih se dvadesetak godina znatno povećala. Razvojem računalnih tehnologija, a osobito pojavom pametnih telefona, virtualni svijet postao jedan od osnovnih poligona komunikacije mladih. Vrste sadržaja, način na koji su prikazani i njihova dostupnost utječu na način na koji mladi stvaraju sliku, tj. uče o svijetu. Navedene promjene prati i povećanje uloge vizualnih informacija u komunikaciji, pa tako i u učenju. Velikim se dijelom radi u marketinški usmjerenom, tj. manipuliranom razvoju percepcije u kojem se komunikacijske tehnologije koriste slikom kao nadomjestkom za govor. Elektronički mediji postižu veliku kompresiju informacija pretvarajući ih u sliku ili jednostavnu frazu, podilazeći ubrzanom načinu života i površnosti u oblikovanju vlastitog mišljenja. Hrvatski se obrazovni sustav vrlo sporo prilagođuje tim promjenama koje izravno utječu i na promjenu paradigme učenja. Suvremeni mediji i tehnologije uključuju se u obrazovne sadržaje uglavnom na formalnoj razini i, što je još važnije, metodologija rada ne prilagođuje se novonastalim uvjetima. Zanemaruje se važnost vizualne pismenosti, tj. vizualnih kompetencija koje bi mladi trebali imati kada pristupaju informacijama putem suvremenih medija. Cilj je ovog istraživanja ustanoviti kojim se suvremenim tehnologijama i medijima učenici svakodnevno koriste, koliko učestalo i jesu li oni prisutni i u procesu učenja (kod kuće i u školi). Zanimalo nas je i kakvu i koliku ulogu u tome ima vizualna informacija u odnosu na pisanu. Stvaranje boljeg uvida u ulogu suvremenih medija i tehnologija u način na koji mladi primaju informacije trebao bi biti osnova i za stvaranje novih metodologija u poučavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)