Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276414

Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda


Košćec Bousfield, Gordana; Loher, Ida; Bračun Filipović, Jelena
Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda // Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 117-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1276414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda
(How information and communication technologies are used by students in grades 5 to 8)

Autori
Košćec Bousfield, Gordana ; Loher, Ida ; Bračun Filipović, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 117-117

ISBN
978-953-7210-77-9

Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metodika nastave likovne kulture ; Nacionalni obrazovni kurikulum ; suvremene tehnologije i mediji ; verbalne/pisane i vizaualne informacije ; vizualne kompetencije
(art teaching methodology ; National curriculum ; modern technologies and media ; verbal/written and visual information ; visual competence)

Sažetak
Prisutnost suvremenih tehnologija i medija u svakodnevnoj upotrebi u posljednjih se dvadesetak godina znatno povećala. Razvojem računalnih tehnologija, a osobito pojavom pametnih telefona, virtualni svijet postao jedan od osnovnih poligona komunikacije mladih. Vrste sadržaja, način na koji su prikazani i njihova dostupnost utječu na način na koji mladi stvaraju sliku, tj. uče o svijetu. Navedene promjene prati i povećanje uloge vizualnih informacija u komunikaciji, pa tako i u učenju. Velikim se dijelom radi u marketinški usmjerenom, tj. manipuliranom razvoju percepcije u kojem se komunikacijske tehnologije koriste slikom kao nadomjestkom za govor. Elektronički mediji postižu veliku kompresiju informacija pretvarajući ih u sliku ili jednostavnu frazu, podilazeći ubrzanom načinu života i površnosti u oblikovanju vlastitog mišljenja. Hrvatski se obrazovni sustav vrlo sporo prilagođuje tim promjenama koje izravno utječu i na promjenu paradigme učenja. Suvremeni mediji i tehnologije uključuju se u obrazovne sadržaje uglavnom na formalnoj razini i, što je još važnije, metodologija rada ne prilagođuje se novonastalim uvjetima. Zanemaruje se važnost vizualne pismenosti, tj. vizualnih kompetencija koje bi mladi trebali imati kada pristupaju informacijama putem suvremenih medija. Cilj je ovog istraživanja ustanoviti kojim se suvremenim tehnologijama i medijima učenici svakodnevno koriste, koliko učestalo i jesu li oni prisutni i u procesu učenja (kod kuće i u školi). Zanimalo nas je i kakvu i koliku ulogu u tome ima vizualna informacija u odnosu na pisanu. Stvaranje boljeg uvida u ulogu suvremenih medija i tehnologija u način na koji mladi primaju informacije trebao bi biti osnova i za stvaranje novih metodologija u poučavanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ida Loher (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Košćec Bousfield, Gordana; Loher, Ida; Bračun Filipović, Jelena
Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda // Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 117-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Košćec Bousfield, G., Loher, I. & Bračun Filipović, J. (2015) Istraživanje korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija učenika od 5. do 8. razreda. U: Gazdić-Alerić, T. & Rijavec, M. (ur.)Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija.
@article{article, author = {Ko\v{s}\'{c}ec Bousfield, Gordana and Loher, Ida and Bra\v{c}un Filipovi\'{c}, Jelena}, year = {2015}, pages = {117-117}, keywords = {metodika nastave likovne kulture, Nacionalni obrazovni kurikulum, suvremene tehnologije i mediji, verbalne/pisane i vizaualne informacije, vizualne kompetencije}, isbn = {978-953-7210-77-9}, title = {Istra\v{z}ivanje kori\v{s}tenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija u\v{c}enika od 5. do 8. razreda}, keyword = {metodika nastave likovne kulture, Nacionalni obrazovni kurikulum, suvremene tehnologije i mediji, verbalne/pisane i vizaualne informacije, vizualne kompetencije}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ko\v{s}\'{c}ec Bousfield, Gordana and Loher, Ida and Bra\v{c}un Filipovi\'{c}, Jelena}, year = {2015}, pages = {117-117}, keywords = {art teaching methodology, National curriculum, modern technologies and media, verbal/written and visual information, visual competence}, isbn = {978-953-7210-77-9}, title = {How information and communication technologies are used by students in grades 5 to 8}, keyword = {art teaching methodology, National curriculum, modern technologies and media, verbal/written and visual information, visual competence}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font