Pregled bibliografske jedinice broj: 1276186
Istraživanje stavova učitelja i nastavnika o sadašnjosti i budućnosti u likovnoj kulturi i umjetnosti
Istraživanje stavova učitelja i nastavnika o sadašnjosti i budućnosti u likovnoj kulturi i umjetnosti // Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 107-107 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1276186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje stavova učitelja i nastavnika o sadašnjosti i budućnosti u likovnoj kulturi i umjetnosti
(Research into teachers' attitudes concerning the present and future of visual culture and art)
Autori
Bračun Filipović, Jelena ; Košćec Bousfield, Gordana ; Loher, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Reaserching Paradigmas of Childhood and Education/Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija
/ Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 107-107
ISBN
978-953-7210-77-9
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ishodi učenja, kurikul, likovna kultura i umjetnost, metode poučavanja
(teaching outcomes, curriculum, visual arts, teaching methods)
Sažetak
Ovo se istraživanje naslanja na teze koje je grupa autora postavila u Strategiji razvoja kreativnosti u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju (srpanj 2014.). Postavlja se teza da su kreativni predmeti u školi presudni za razvoj kreativnosti u osnovnoj i srednjoj školi, što bi trebalo rezultirati stvaranjem dugoročnog izvora za kreativno i inovativno društvo, razvijenu kulturu, kulturulošku pismenost i samosvijest, kao i gospodarstvo visoke dodane vrijednosti. Osim kvantitativnog povećanja satnice na minimalno 2 sata tjedno ključna je i kvalitetna izmjena sadržaja predmeta. U ishodima budućeg kurikula Strategija predlaže da se pojačaju područja dizajna, arhitekture i novih medija usporedno s područjem likovnosti/povijesti umjetnosti koje je tradicionalno prisutno u nastavi. Također je metode poučavanja potrebno promijeniti i osuvremeniti kako bi uključivale više projektne nastave i problemskog rješavanja zadataka. Istraživanje stavova provedeno je na stručnom skupu putem anketnih listića. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako učitelji i nastavnici gledaju na uvođenje novih sadržaja i metoda putem općih ishoda učenja. Opći ishodi učenja navedeni u istraživanju odnose se većinom na sadržaje arhitekture, dizajna i novih medija, kao i na stjecanje znanja i sposobnosti putem samostalnog, suradničkog i projektnog rada. Osim stavova o ishodima učenja istraženo je i koliko su učitelji i nastavnici informirani o dokumentima koji su trenutno aktualni te kakvi su stavovi o izjavama koje se u stručnim krugovima često spominju kao samorazumljive i općeprihvaćene, ali nikada nisu bile istražene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)