Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276125

Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja


Vuk, Sonja
Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja // ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 314-315 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1276125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja
(Participatory art as one of the lifelong learning models)

Autori
Vuk, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina - Zagreb : Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 314-315

ISBN
978-953-8115-80-6

Skup
ACE 2020, 2. MEUNARODNA UMJETNIČKO ZNANSTVENA KONFERENCIJA, Zagreb, Hrvatska

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; kreativnost ; participativna umjetnost
(creative process ; creativity in everyday life ; lifelong learning ; participatory art)

Sažetak
Koncepti kreativnosti u umjetničkom stvaranju i kreativnost u svakodnevnom životu susreću se u participativnoj umjetnosti. Stoga je participativna umjetnost jedan od načina razvoja kreativnosti svojstvene svakom čovjeku jer uključuje i publiku u kreativni proces pa publika odnosno sudionici sukreiraju događaj i bave se stvaranjem novih osobnosti te novih odnosa. To je umjetnost iskustva i nalazi se unutar strategija postojanja odnosno samog života koji je estetska forma pa je stoga i sam svojevrsno umjetničko djelo. Tako potaknuta kreativnost dovodi do samoostvarenja pa osoba upravlja osobnim vezama i praktičnim vještinama te sudjeluje u životu zajednice. Na taj način oblikuje se svjesna i samostalna osoba spremna na preuzimanje inicijative te rješavanje problema što je ujedno i terapeutski učinak umjetnosti. Ovdje su predstavljena tri projekta participativne umjetnosti koji su izabrani kao pregled mogućih promjena načina mišljenja putem umjetnosti, a kronološki pregled projekata upućuje na razvoj širokog spektra mogućnosti prijenosa etapa kreativnog procesa iz umjetničkog stvaralaštva u svakodnevno stvaralaštvo ljudi koji se ne bave umjetnošću. Umjetnički projekt „staro za novo“ bavi se nezaposlenim mladima i primjenom kreativnog procesa kod promjene iz pasivnog u aktivni životni stav, preuzimanje kontrole u vlastitom životu, definiranje jasnijih životnih ciljeva, optimističniji stav prema sebi i okolini te želju za promjenom i preuzimanjem odgovornosti. Umjetnički projekt „sve najbolje“ bavi se ljudima na životnoj prekretnici, primjenom kreativnog procesa u spoznaji vlastitih slabosti i snaga te unapređenju osnovnih životnih vrijednosti. Umjetnički projekt „svi zajedno“ bavi se primjenom kreativnog procesa u poboljšanju vlastitih životnih uvjeta, stvaranju vizije vlastite budućnosti te načina njene praktične realizacije. Sudionici navedenih projekata na taj način su razvili kreativno mišljenje kao generičku kompetenciju pomoću koje su rekreirali vlastitu osobnost i unaprijedili životne mogućnosti. Time su pripremljeni na daljnje učenje i rad, samostalnost u nalaženju rješenja za probleme te preuzimanje kontrole u vlastitom životu. Također su pripremljeni za cjeloživotno učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.bib.irb.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vuk, Sonja
Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja // ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 314-315 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vuk, S. (2020) Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja. U: Kolar Billege, M. (ur.)ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA.
@article{article, author = {Vuk, Sonja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2020}, pages = {314-315}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, kreativnost, participativna umjetnost}, isbn = {978-953-8115-80-6}, title = {Participativna umjetnost kao jedan od modela cjelo\v{z}ivotnog u\v{c}enja}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, kreativnost, participativna umjetnost}, publisher = {Sini\v{s}a Opi\'{c}, U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vuk, Sonja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2020}, pages = {314-315}, keywords = {creative process, creativity in everyday life, lifelong learning, participatory art}, isbn = {978-953-8115-80-6}, title = {Participatory art as one of the lifelong learning models}, keyword = {creative process, creativity in everyday life, lifelong learning, participatory art}, publisher = {Sini\v{s}a Opi\'{c}, U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font