Pregled bibliografske jedinice broj: 1276125
Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja
Participativna umjetnost kao jedan od modela cjeloživotnog učenja // ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 314-315 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1276125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participativna umjetnost kao jedan od modela
cjeloživotnog učenja
(Participatory art as one of the lifelong
learning models)
Autori
Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 314-315
ISBN
978-953-8115-80-6
Skup
ACE 2020, 2. MEUNARODNA UMJETNIČKO ZNANSTVENA KONFERENCIJA, Zagreb, Hrvatska
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; kreativnost ; participativna umjetnost
(creative process ; creativity in everyday life ; lifelong learning ; participatory art)
Sažetak
Koncepti kreativnosti u umjetničkom stvaranju i kreativnost u svakodnevnom životu susreću se u participativnoj umjetnosti. Stoga je participativna umjetnost jedan od načina razvoja kreativnosti svojstvene svakom čovjeku jer uključuje i publiku u kreativni proces pa publika odnosno sudionici sukreiraju događaj i bave se stvaranjem novih osobnosti te novih odnosa. To je umjetnost iskustva i nalazi se unutar strategija postojanja odnosno samog života koji je estetska forma pa je stoga i sam svojevrsno umjetničko djelo. Tako potaknuta kreativnost dovodi do samoostvarenja pa osoba upravlja osobnim vezama i praktičnim vještinama te sudjeluje u životu zajednice. Na taj način oblikuje se svjesna i samostalna osoba spremna na preuzimanje inicijative te rješavanje problema što je ujedno i terapeutski učinak umjetnosti. Ovdje su predstavljena tri projekta participativne umjetnosti koji su izabrani kao pregled mogućih promjena načina mišljenja putem umjetnosti, a kronološki pregled projekata upućuje na razvoj širokog spektra mogućnosti prijenosa etapa kreativnog procesa iz umjetničkog stvaralaštva u svakodnevno stvaralaštvo ljudi koji se ne bave umjetnošću. Umjetnički projekt „staro za novo“ bavi se nezaposlenim mladima i primjenom kreativnog procesa kod promjene iz pasivnog u aktivni životni stav, preuzimanje kontrole u vlastitom životu, definiranje jasnijih životnih ciljeva, optimističniji stav prema sebi i okolini te želju za promjenom i preuzimanjem odgovornosti. Umjetnički projekt „sve najbolje“ bavi se ljudima na životnoj prekretnici, primjenom kreativnog procesa u spoznaji vlastitih slabosti i snaga te unapređenju osnovnih životnih vrijednosti. Umjetnički projekt „svi zajedno“ bavi se primjenom kreativnog procesa u poboljšanju vlastitih životnih uvjeta, stvaranju vizije vlastite budućnosti te načina njene praktične realizacije. Sudionici navedenih projekata na taj način su razvili kreativno mišljenje kao generičku kompetenciju pomoću koje su rekreirali vlastitu osobnost i unaprijedili životne mogućnosti. Time su pripremljeni na daljnje učenje i rad, samostalnost u nalaženju rješenja za probleme te preuzimanje kontrole u vlastitom životu. Također su pripremljeni za cjeloživotno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)