Pregled bibliografske jedinice broj: 1276114
Vlastita umjetnička praksa kao dio stručnog usavršavanja učitelja likovne kulture - definiranje održivog modela edukacije
Vlastita umjetnička praksa kao dio stručnog usavršavanja učitelja likovne kulture - definiranje održivog modela edukacije // Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishod / Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja (ur.).
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022. str. 20-29 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1276114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vlastita umjetnička praksa kao dio stručnog
usavršavanja učitelja likovne kulture -
definiranje održivog modela edukacije
(Visual arts teachers’ art practice as part
of their professional development
- defining sustainable educational model)
Autori
Loher, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishod
/ Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana ; Bosnar, Maja - Beograd : Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022, 20-29
ISBN
978-86-88591-34-8
Skup
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishod
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.11.2021. - 26.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji likovne kulture, stručno usavršavanje, umjetnička praksa, kreativni proces
(visual arts teachers, professional development, art practice, creative process)
Sažetak
Istraživanje se bavi definiranjem modela stručnog usavršavanja koji će pružiti kon- tinuiranu podršku učiteljima likovne kulture u njihovom vlastitom umjetničkom izražavanju. Struktura usavršavanja treba biti takva da potiče razmjene ideja s umjetnicima, pruža prostor- no-materijalne uvjete rada, kao i mogućnost izlaganja vlastitog rada. Na ovaj način postavljeno stručno usavršavanje dopunilo bi postojeći sustav stručnog usavr- šavanja učitelja budući da podrška vlastitom umjetničkom izražavanju učitelja trenutno nije njegov dio. Nepostojanje tog dijela postojeći sustav čini manjkavim s obzirom na to da je vla- stita umjetnička praksa važan dio profesionalnog djelovanja učitelja likovne kulture. (Efland, 1990, Daichendt, 2009). Važnost vlastite umjetničke prakse učitelja likovne kulture vidljiva je i u strukturi obrazovanja za učitelja likovne kulture u Hrvatskoj. Ona naglašava važnost ra - zvoja budućeg učitelja i kao umjetnika i kao edukatora te potiče prožimanje obaju iskustava. Bez sustavne podrške vlastita umjetnička praksa je otežana jer zahtijeva prostorno-vremenske uvjete koje učitelji likovne kulture nemaju. Njezino uključivanje u redovno, institucionalno or- ganizirano, stručno usavršavanje osiguralo bi dio tih uvjeta. No da bi to bilo ostvarivo važno je u proces uključiti više sudionika ; fakultete koji obrazuju učitelje, umjetničke strukovne udruge, kao i lokalnu zajednicu. Na ovakav način sustavno osiguravanje podrške umjetničkoj praksi učitelja doprinijelo bi kva- liteti njihovog rada na različite načine. Vlastito izražavanje generira nove ideje koje se preno- se na rad s učenicima te doprinosi razumijevanju kreativnog procesa učenika. Kontinuirana razmjena iskustva među kolegama doprinijela bi raznolikosti nastave, potakla stvaranje novih suradnja te doprinijela rješavanju problema osjećaja izoliranosti. U konačnici, ovakvo stručno usavršavanje doprinijelo bi zadovoljstvu učitelja vlastitim poslom, a time svakako i kvaliteti nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)