Pregled bibliografske jedinice broj: 1276081
Osnovna škola za vizualnu umjetnost
Osnovna škola za vizualnu umjetnost // 2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, A. (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 352-368 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1276081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovna škola za vizualnu umjetnost
(Primary school for visual arts)
Autori
Orbanić, Petra ; Plečko, Marija ; Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vizualna umjetnost, likovna kultura, okvirna predmetna struktura, osnovnoškolsko obrazovanje, okvirni kurikulum
(visual art, visual culture, framework subject structure, elementary education, framework curriculum)
Sažetak
Potreba za osnivanjem Osnovne škole za vizualnu umjetnost proizlazi iz toga što je likovna, odnosno vizualna umjetnost i kultura u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu svedena na jedan nastavni sat tjedno, što je čini jednim od najzapostavljenijih predmeta u aktualnom Nastavnom planu i programu za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje. Stoga je provedeno istraživanje, čiji je rezultat sastavljanje okvirnog kurikuluma Osnovne škole za vizualnu umjetnost. Sustavnim istraživanjem i analizom literature i statističkih podataka stranih odgojno-obrazovnih sustava i hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava, kurikuluma pojedinih privatnih škola te podataka prikupljenih putem upitnika, provedenih radionica i eksperimentalnih sati opravdava se potreba i daju osnovne smjernice za oblikovanje okvirnog kurikuluma Osnovne škole za vizualnu umjetnost s naglaskom na općim odgojnim i obrazovnim ciljevima i ishodima, nastavnim metodama i strategijma, odgojno-obrazovnim ciklusima i okvirnoj predmetnoj strukturi područja istoimene škole. Prijedlog kurikuluma temelji se na razvoju kreativnog i kritičkog mišljenja, iskustvenoj i projektnoj nastavi, interdisciplinarnosti i razvoju pozitivnih osobina ličnosti. Tako bi se pomoglo ne samo darovitim pojedincima, već svakome djetetu da postane samosvjestan, kreativan pojedinac sa sposobnošću odgovaranja na zahtjeve suvremenoga svijeta. Škola bi svojim polaznicima nudila mogućnost izražavanja kreativnosti u svim poljima vizualne umjetnosti – dvodimenzionalnoj umjetnosti, trodimenzionalnoj umjetnosti, novim medijima i performativnoj umjetničkoj praksi. Postojali bi izborni predmeti te intenzivne korelacije s ostalim predmetnim područjima i poljima. Bila bi uključena i primijenjena umjetnost, s naglaskom na zapostavljena područja obrta, ručnog rada, vrtlarstva, dizajna i scenografije. Naposljetku, važno je naglasiti da provedena istraživanja i predstavljeni rezultati i ideje ne nude nepromjenjivo konačno rješenje u oblikovanju Osnovne škole za vizualnu umjetnost, već su podložni promjenama u skladu s daljnjim istraživanjima i držanju koraka s vremenom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)