Pregled bibliografske jedinice broj: 1276070
Utjecaj novomedijske okoline na kreativnost učenika u nastavi likovne kulture od 5. do 8. razreda
Utjecaj novomedijske okoline na kreativnost učenika u nastavi likovne kulture od 5. do 8. razreda // 2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 333-351 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1276070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj novomedijske okoline na kreativnost učenika
u nastavi likovne kulture od 5. do 8. razreda
(The influence of new media on the creativity of 5th
to 8th grade students in visual arts education)
Autori
Nikolić, Romana ; Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 333-351
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Likovna kultura, suvremeno obrazovanje, kreativnost, informacijske tehnologije, novomedijska okolina
(Art Culture, Contemporary Education, Creativity, Information Technology, New Media)
Sažetak
Živimo u vremenu kada smo svi svjesno i nesvjesno bombardirani ogromnom količinom informacija koje su nam na računalima i pametnim telefonima dostupne u svakom trenutku. Djeca danas iznimno mnogo znaju s obzirom na svoj uzrast, ona upijaju veliku količinu informacija i barataju znanjima kojima odrasli u njihovim godinama, u drugačijem vremenu, zasigurno nisu. Posljedica je “preinformiranost” kod djece i prerana opterećenost nepotrebnim informacijama. Naime, cijeli je obrazovni proces takav da djeca primaju i pohranjuju izrazito puno informacija, a kada se tome pridoda još i laka dostupnost informacijama iz medija, dolazi do prezasićenja te djeca postaju opterećena nebitnim saznanjima. Takva situacija sigurno nekako utječe na dječju kreativnost. Nije dvojbeno da velika količina znanja pozitivno utječe na rješavanje bilo kakvih zadataka, pa tako i kreativnih, ali možda upravo neopterećenost informacijama dovodi do neke druge vrste inovacije i kreativnog razmišljanja. Da bi se došlo do tih saznanja, provedeno je istraživanje u sklopu nastave Likovne kulture te na likovnim radionicama izvan formalnog obrazovnog sustava. Cilj provedenog istraživanja bio je odgovoriti na sljedeća pitanja: 1.) Sputava li dječju kreativnost novomedijska okolina u kojoj žive? 2.) Jesu li djeca kreativnija kada nemaju pristup različitim medijima i informacijama? 3.) Jesu li likovni radovi kreativniji kada djeca nemaju velik izbor materijala za rad? 4.) Jesu li radovi kreativniji kada djeca imaju velik izbor materijala za rad? Ovu je temu bitno istražiti, prije svega da bi se moglo jasno utvrditi koliko je potrebno djeci filtrirati informacije da ne bi došlo do prezasićenja, ali i treba li to, uopće, činiti. Rezultati istraživanja pokazali su da je kreativnost djece sputana prevelikom količinom informacija iz novomedijske okoline u kojoj žive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)