Pregled bibliografske jedinice broj: 1276054
Sinestezija vizualnog i taktilnog podražaja u vizualnom izražavanju
Sinestezija vizualnog i taktilnog podražaja u vizualnom izražavanju // 2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 265-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1276054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinestezija vizualnog i taktilnog podražaja u
vizualnom izražavanju
(Synesthesia of visual and tactile sensations in
visual expression)
Autori
Meić, Vida ; Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 265-279
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sinestezija, vizualno, taktilno, udaljene asocijacije, kreativnost
(synesthesia, visual, tactile, remote associates, creativity)
Sažetak
Nastava predmeta Likovna kultura, koja bi trebala poticati kreativnost, inovativnost i kritičko mišljenje te njegovati kognitivni, psihomotorički i afektivni razvoj, učenike usmjerava na suhoparno usvajanje pojmova likovnoga jezika i ne potiče ih na razvoj kreativnog mišljenja. Zbog toga učenici često ne uživaju u istraživanju, stvaralačkom radu i nesvjesnim procesima.Jedan od takvih nesvjesnih procesa je sinestezija osjeta. Kod sinestezije se naglasak stavlja upravo na različitost doživljavanja te na osluškivanje i prihvaćanje vlastitog (i tuđeg) viđenja koje ne mora biti u potpunosti racionalno, uniformirano i jednoznačno. Važnost se stavlja na doživljavanje svim osjetilima. Inkorporiranjem sinestezije u nastavu Likovne kulture potiču se nesvjesni, nepredmetni i apstraktni procesi u likovnom izražavanju učenika. Na taj način sinestezija postaje jedna od metoda za razvoj kreativnosti, ali i za razvoj osobnosti učenika. Cilj provedenog istraživanja bio je odgovoriti na sljedeća pitanja: 1.) Zašto je sinestezija osjeta bitna za likovno i vizualno izražavanje te pomaže li u razvoju i poticanju kreativnosti, 2.) Koji je najuspješniji pristup pomoću kojeg se može potaknuti sinestezija vizualnog i taktilnog osjeta u likovnim radovima učenika, 3.) Koliko su učeničke asocijacije u takvim pristupima udaljene od početnog doživljaja te tijekom kojeg su pristupa najudaljenije? Teorijski dio istraživanja bavio se ulogom sinestezije u likovnom stvaralaštvu kroz povijest te prisutnošću sinestezije u svakodnevnome životu. Istraživanjem su potvrđeni očekivani rezultati, učenici nisu koristili doslovne i shematske načine rada, nego su upotrebljavali udaljene asocijacije. Upotrebom sinestezije na nastavi učenici se odmiču od racionalnog, uniformiranog, jednoznačnog i ukalupljenog, a potiču se nesvjesni, neopipljivi, spontani procesi, impulzivnost, ekspresivnost, emocionalnost, individualnost, inovativnost te kritičko i divergentno mišljenje, što je temelj za kreativnost koja će mladim osobama koristiti u svim aspektima života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)